Prosim o radu při odvykání 2
Sam
Návštěvu obvodního lékaře bych asi dokázal překonat i když je můj obvodní lékař vzdálen přes 30 km, ale co pak? Píšete, že 14 dnů je málo a jde spíše o běh na dlouhou trať. Můj lékař mi jistě nenapíše neschopenku na několik měsíců… a i kdyby to udělal bohužel práce na mne několik měsíců nepočká. Nepředpokládám, že můj zaměstnavatel je natolik shovívavý aby ušlý zisk za mou práci jen tak oželel. Navíc asi jako každý druhý v ČR pracuji s dohodou na ŽL takže zaměstnavatel nemá vůči mě žádnou povinnost a jen vzájemná spolupráce udržuje náš vztah pohromadě.
Jsem progrímator a upřímně bez drogy mám v hlavě totální chaos proto je pro mne tak těžké se nutit do práce. Ve skutečnosti do této a jiné poradny píšu o rady už cca 8 let. Jen zde jsem zaslal již minimálně v průběhu 8 let 20 dotazů o radu. Stále bojuji jak to jen jde ale vždy narazím na problém peněz. Mám pocit, že abych se zbavil závislosti musim nejdříve zbohatnout alespoň tak abych nemusel alespoň 1 rok a možní i více pracovat.
Posledních 14 je pro mne peklo starám se totiž ještě o 17 odložených zvířat. Riskuji jízdu autem protože autobusem bych jídlo pro tolik zvířat nepřivezl. Oni nikomu nic neudělali a nemají na výběr. Je smutné, že musím pro jejich záchranu riskovat sebe ale jak vidím v naší zemi to jinak nejde…. Děkuji za Váš čas…

Odpověděl: Markéta Kordová
Same, opět Vás zdravím.
Je mi jasné, že Vám obvodní lékař nemůže psát neschopenku sto let, měla jsem na mysli nějakou dobu, než se budete cítit o něco lépe, abyste měl šanci to hned nevzdat. Ale to je samozřejmě na Vás. Neznám Vaši anamnézu a neumím odhadnout, jak by pro Vás to vše bylo možné nebo nemožné zvládnout svépomocně, nicméně, i tací jsou. Také je zároveň plno osob, které mají také stejně jako Vy mnoho pádných důvodů, které by se mohli zdát, že jsou v léčbě překážkou. Ze své mnohaleté praxe vím, že i přesto, lze vždy nějaké řešení najít, když se najít chce, úplně stejně jako důvody, proč to nejde. Chápu, že jste v těžké situaci, také je moc hezké, že se staráte o opuštěná zvířata, ale jak sám vidíte, dost se v tom plácáte a i přesto, že opakovaně píšete sem, k nějaké zásadní změně k lepšímu, to nevede. Ráda bych Vás podpořila, abyste v abstinenci vytrval. Zkuste si zařídit tu neschopenku ještě na nějakou pro Vás přijatelnou dobu a uvidíte, jak Vám bude, potom bychom, podle toho se pokusili vymyslet co dál. Je to pro Vás v tuto chvíli takto přijatelné?
Dnes je již více možností, jak se léčit, nemusí to vždy nutně znamenat pobyt na psychiatrii nebo roční pobyt v komunitě, dá se léčit ambulantně, abyste mohl přitom pracovat, žít doma a nevzdávat se zvířecích kamarádů.
Tak se držte!
S pozdravem, MK