Prosim o radu při odvykání
Sam
Dobrý den, několik let jsem užívál pervitin dával jsem si ho do kávy a poslední tři měsíce jsem snižoval dávku až na naprosté minimum doslova by se dalo říct co by se za nehet vešlo. Ted asi 14 dní neberu vůbec, ale stále se to nijak nezlepšuje spíše naopak. Nejsem schopen se k ničemu přinutit jsem rád, že žiju. Udělám denně jen to nejnutnější a nějaká práce ani vzdáleně nepřichází v úvahu. Jenže jestli to tak půjde dál příjdu o práci a nakonec i o bydlení. Oslovil jsem na jíné poradně nějakého psychyatra a ten mi řek, že je to jen moje záminka abych se mohl vrátit k pervitinu. Nejsem odborník a tak nebudu soudit jestli měl pravdu ale faktem je že jeho rada mi nijak nepomohla a už mi nezbývá moc času musím co nejdříve začít pracovat! Prosím poradte mi mi něco... jen mne nikam neposílejte jsem rád, že si dojdu na záchod takže bych stejně nikam nešel (ani nemůžu bydlím skoro na samotě a na jízdu autem se opravdu necítím). PS: Nevíte jak dlouho může tento stav ještě trvat?

Odpověděl: Markéta Kordová
Same, zdravím Vás.
Chápu, že se po vysazení cítíte unavený, bez nálady, energie, bez zájmu...tyto a další podobné pocity a prožitky k vysazení patří. Máte za sebou 14dní, nemůžete čekat zázraky, dostat se z drog je většinou běh na dlouho trať, je třeba trpělivost.
Váš organismus (včetně psychiky) je užíváním stimulační látky prostě vyčerpaný, ale pokud vydržíte, postupně se bude vše lepšit a vracet do rovnováhy. Je třeba doplňovat vitamíny, minerály, stopové prvky, jíst vyváženou stravu, udržovat pitný režim (nealko, vyhnout se kávě, energydrinkům a colovým nápojům).
Uvedl jste, že nejste ochotný někam zajít, to respektuji. Nemyslíte, že jednorázová návštěva alespoň obvodního lékaře (nechat si vystavit neschopenku), abyste neměl v práci problém a mohl se dát v klidu do pořádku, by nešla zařídit?
Máte za sebou 14dní, to je skvělé, zkuste to vydržet, stojí to za to!
Přeji dostatek sil!
MK