Tělesný zapach
Saxik
Zdravím,půjdu rovnou k věci.Dříve sem bral drogy,začlo to trávou potom ecka a nakonec pernik a do toho hodně trávy .bral sem to hodně,tak hodně ze sem nevěděl ani co je to koupelna prostě nic mě nezajímalo,ale jednou se něco stalo.když sem se probudil z toho kotle,byla ze mě smrduta troska,velkej zápach z úst i tělesný.ten zápach byl tak hroznej že sem myslel že snad musím mít raka nebo co,doktor úplnej blbec,všechno zlehcoval atd.nakonec sem skončil na psychiatrii,sestřičky říkaly ze asi budu mít aids ze to jinak není možný,nakonec my diagnostikovali toxicka psychoza a tim to skončilo a ze sem si ten zápach vymyslel,kecy protože neví nikdo co s tim,plno různých vysetreni i pod různými zaminkami a nic.dnes je to tak 10 let co nic neberu ani trávu,před 2 rokami přestal kourit,zápach se zmírnil za tu dobu tak o 40% ale je to v podstatě hrozná katastrofa psychodoktorce už to ani neříkám,její reakce automaticky výmysl paranoia zvednout prášky,ale to neví ze ty prášky neberu,protože nemám problem s diagnózu ale s tim smradem a z toho jsem hrozné psychicky špatnej,nemůžu mezi lidi i v práci konec,vůbec nemůžu fungovat kůže mě furt svědi az někdy pali.už nevím kde požádat o pomoc.mám synka a takhle mu budu dělat jen ostudu,premyslel jsem i nad sebevraždou ale to nemám odvahu někdy se mi chce jen brečet protože tohle není život...

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den!
Dovedu si přestavit, že jste už dost vyčerpaný, když se problémem vlastního zápachu soužíte tak dlouho. Ještě navíc doktoři vaše trápení zlehčují, místo řešení nabízí prášky a vy už nevíte, kam se obrátit pro pomoc. Nemůžete mezi lidi, máte strach, že budete malému synovi jen pro ostudu, zmiňujete, že jste už přemýšlel i nad sebevraždou... Z toho všeho na mě jde pocit, že jste už opravdu zničený a s rozumem v koncích a že psychicky strašně trpíte.
Myslím, že prvním krokem k tomu, abyste se cítil lépe, nemusí být odhalení či odstranění zápachu. To se už dlouhou dobu nedaří - ostatní vnímají váš problém jinak než vy, lékaři na nic nepřišli, možná vám to přímo rozmlouvají (mají k tomu důvody - existují případy, kdy je dotyčný o zápachu přesvědčen, ačkoli okolí nic necítí). Mám dojem, že další vyšetřování vám více klidu do duše nepřinese.
Co možná nevyřeší zápach, ale co vám může ulevit, je někdo, kdo se o vás trochu postará. Kdo vás opravdu vyslechne, nebude váš problém zlehčovat a pomůže vám dostat se psychicky z nejhoršího. Duševní pohoda je základ pro zvládání jakékoli zátěže, ať už to jsou zdravotní problémy, smrad, nebo třeba náročná práce. Na vašem místě bych zkusila vyhledat nějakého psychoterapeuta, se kterým byste mohl svoje trápení bez obav a s důvěrou probrat. To, že mluvíte o sebevraždě, je známkou toho, že se vám opravdu dobře nedaří a že byste nějakou pomoc potřeboval. Říkáte, že léky od vaší psychodoktorky neberete, ale nějaké v tuhle chvíli možná taky mohou pomoci - napadají mě konkrétně antidepresiva.
Co myslíte vy?
Určitě se ještě ozvětě, kdyby vás k tomu něco napadlo. Budu vám držet palce, aby se vám vedlo líp - nevzdávejte to!