Problém s pamětí na extázi
Mandragora14
Dobrý den,
jsem občasný uživatel extáze. Maximálně 2x do měsíce. Jelikož si po posledních 3 užitích nic nepomatuji (ani s alkoholem jsem to nepřehna, pár skleniček..), tak se chci zeptat, čím to může být..? Po alkoholu jsem nikdy "okno" neměl.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru, chápu Vaše znepokojení, je zcela na místě.
Odpusťte, ale takto na dálku, navíc z kusých informací, nedokážeme my, ani nikdo jiný, posoudit, co se s Vámi děje, natož určit příčiny Vašich potíží. Jestli jste se opakovaně předávkova, nebo jste užil drogu s nebezpečnými příměsemi, případně neidentifikovanou nebezpečnou látku, nebo kombinoval drogy, či drogu s alkoholem, z Vašeho dotazu není jasné. Možné je i to, že reakce souvisí s Vaším nastavením, nebo zdravotním stavem, mimo kondici.
Co však nad slunce jasné je, že Vám organizmus, tělo i psychika, vysílá signál, že pro Vás drogy nejsou to pravé, a nebudete li ho respektovat a drogám se nejlépe obloukem vyhýbat, čekejte možné další, ještě závažnější potíže.
Pokud se někdy rozhodnete i tak riskovat, možná nevratná poškození, v horším případě s fatálním následkem, dbejte základní doporučení, pro bezpečnější užití MDMA.
Doporučuji Vám opatrnost. MDMA (Extáze) - (3,4-methylenedioxy-methamphetamin), není ani nevinná, natož bezpečná droga. V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi. U MDMA v krystalické formě, je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měl být vždy odpočatý, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst a napít, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti a umožníte organismu se zregenerovat.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
Další návrh pro Vás, možnost osobně si o Vašich zkušenostech a souvisejících potížích, naprosto nezávazně promluvit s odborníky. Při osobní konzultaci, po bližším seznámení se situací, máte rozhodně možnost, dozvědět se více, internetové poradanství má své limity.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na bezplatné služby v okolí a dosahu, které mohou být poskytnuty i anonymně, obratem pošleme.
Stačí takto?
Buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.