Kokain
AG
Dobrý den,
Mám partnera, o kterém vím, že v minulosti užíval Kokain. Jak poznám, že znovu neužívá? Čeho by jsem si měla všimnout? Čemu vyvarovat? Je vůbec možné mít relativně normální vztah? Sama zkušenosti ohledně drog nemám a netuším jestli jsem schopna do budoucnosti tento vztah zvládnout.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy. Mají snad, kromě partnerovy historie, nějaký současnější, konkrétní důvod? Nebo se ocitáme na poli teorií?
Nevím o Vás, partnerovi, ani vztahu zhola nic, takže mohu jen napsat, že bývalý uživatel drog jistě kvalitní partnerský vztah mít může, jestli Váš partner, nebo Vy, případně vy dva spolu, netuším.
Důležité je, jestli se milujete a máte chuť do vztahu investovat, v neposlední řadě, jestli jste k sobě upřímní...
Každý člověk je jedinečný originál, takže múže existovat mnoho okolností, které s užíváním drog nijak nesouvisí, které mohou schopnost člověka žít v kvalitním partnerském vztahu podporovat, nebo naopak výrazně limitovat.
Zcela jiný příběh je partnerské soužití s aktivním uživatelem drog, na partnerskou spokojenost a štěstí, rozvíjení a prohlubování vztahu, v něm zpravidla není místo. Partneři závislývch tak často trpí více, než sám uživatel.
Mám li být konkrétnější a potřebujete li se dozvědět více, napište, jaké další okolnosti, pokud existují, Vás k napsání dotazu vedly a vedou. Máte snad nějaké podezření, mění se partnerovo chování, děje se něco neobvyklého?
Doporučuji Vám si o Vašich obavách a nejistotách s partnerem otevřeně promluvit, tím bych, na Vašem místě, začal. Pokud byste měla pocit, že rozhovor nikam nevedl a nebyl Vám k užitku, ať už jste se dozvěděla, nebo nedozvěděla cokoli, napište, můžeme se společně podívat na to, co dál.
Ptala jste se, čeho si všímat, podívejte se na pár užitečných odkazů:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/kokain.html
Možná nebude od věci, "zalistovat" naší poradnou, možná narazíte na dotazy a odpovědi, které ve Vás zarezonují, co říkáte?
Jsme tu pro Vás, kdykoli napište.
Přeji Vám, ať se obavy nenaplní,
pohodu a klid, hezký zbytek Velikonoc,
Amrit Sen.