křeče
fifinka
dobrý den já jsem se ptala jestli pervitin v hlavě ničí motoneurony a ty odumiraji a nevyzivuji svali,člověk pak ztrác svalovou hmotu a zemře,ta nemoc se jmenuje als,ještě mě zajímá z čeho vznikají křeče v ruce a brnění po pervitinu

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Fifinko,
odpověď na tento dotaz píši ve spolupráci s lékařem, který se specializuje na závislosti a psychiatrii, MUDr. Minaříkem:
Pervitin je neurotoxický a neurotoxicita, resp. poškození vyvolaná pervitinem, jsou reverzibilní jen částečně, platí, že byť ve zobrazovacích vyšetřeních se stav již jeví normalizovaný, tak v neuropsychologických testech je to stále vidět. Motoricky mohou přetrvávat určité pohybové stereotypy, nebo grimasy v obličeji. Pervitin má vliv hlavně na dopaminergní, nordadrenergní a serotoninergní systém, pokud se dobře pamatuji, toxicita se týká dopaminergního transporteru. Ale pokud je mi známo, neexistuje také žádný důkaz, že by užívání pervitinu ALS vyvolalo. (Když jsem se snažila zjistit o ALS více, neexistuje dodnes jasné vysvětlení, co je příčinou onemocnění.) Rozhodně, pokud máte nějaký zdroj informací o souvislosti s ALS a abusu pervitinu - celkem by mě to zajímalo, pošlete mi prosím odkaz. Díky.
Příčin k brnění a křečím může být v souvislosti s užíváním pervitinu vícero ... může dojít k nějaké příhodě, která má za následek ucpání cévy v mozku nebo naopak prasknutí ... a třeba právě s tím mohou souviset i křeče nebo brnění. Mohlo by se jednat i o epileptický paroxysmus - to byl důvod, proč bychom v případě křečí, brnění a případně bolesti hlavy doporučili návštěvu lékaře, aby vyloučil například mozkovou příhodu.
Pervitin také zvyšuje nervosvalové napětí (tělo je v zásadě připravené na útok nebo útěk), i díky vyššímu napětí dostanou svaly zabrat a bolí. Ve většině případů se stav sám srovná, bolest se vytratí. Bez odborného vyšetření však není možné zjistit, co přesně bylo příčinou křečí a brnění právě u vás.
Stačí takto?
Zdraví,
Gabriela Minařík a MUDr. Jakub Minařík.