Drogy..
TomiNoo
Dobrý den, předem se omlouvám za to, že zbytečně beru vás čas...
Potřeboval bych nějakou radu, nevím, jak si pomoct..
Dva a půl roku zpátky jsem poprvé vyzkoušel marihuanu, od té doby jsem ji hulil půl roku v kuse každý den, po půl roce mi známý nabídl poprvé kokain a mdma. Tehdy jsme nevěděl, co to je, ale vzal jsem si... Mdma i kokain dohromady ve velkých dávkách..
Objevil jsme nový svět atd..
Od té doby jsem tuto kombinaci drog měl ještě snad 8x a vždy ve velkém množství a obě drogy zároveň..
Po nějakém čase jsem již neměl přístup k těmto drogám a začal mít obří deprese, život mě vůbec nebavil... Atd..
Po nějaké době, co jsem se dal takž jakž do kupy, mi kamarád nabídl extázi, že za 300.. Tak jsem si ji koupil, bylo to nějaké dablované.. A zrovna, když mi to prodal, se mě zeptal, jestli si nechci zakouřit piko, zrovna ho totiž kouřil, tak jsem si zakoupil, ale jen 8 coudu.. Na chvíli jsem měl stav, pak to zmizelo.. to bylo poprvé, co jsem měl piko..
Následující den jsem jel s dvouma kamarádkáma na školní akci a než jsem za nima ráno došel, vzal jsem si tu extázi, byli to dvě půlky, dva jiné druhy,... Tak jsem byl hodně někde...
Tak jsme radši jeli pryč, pomohli mi... Ten den jsem pak měl ještě další půlku extáze odpoledne, a pak jsem i hulil atd...
Od té doby jsem si začal kutit extáze sám.. Za celou dobu jsem si kutil snad 20 krát
Někdy třeba tři extáze, někdy i více, třeba pět.. ..
Zvládl jsem je schalovat i za 3 hodiny.. A nedával si je v noci někde na diskotéce , ale i během dne, kdy jsem byl doma, nebo na bytě, kde se pilo a na nový rok na stodolní výjimečně... Ale spíše ve dne..
Později jsem začal pít...
Ne hodně, ale docela často.. Někdy třeba 2x do týdne atd..
Jednou jsem s alkoholem skončil v nemocnici s 2,47 promile a jednou na policajtech s 1, 81 promile..
Mamka už to nedávala a řekla mi, že buď nastoupím dobrovolně na léčení do Opavy a nebo se vystěhuju.. Tak jsem nastoupil do Opavy... Chování jsem tam měl nejlepší ze všech... A po 6ti týdnech mě pustili..
Dnes je to necelý měsíc, co jsem zpátky a za tu dobu, co jsem se vrátil, už jsem třikrát hulil, dvakrát pil... A..
Dvakrát měl piko..
Kamarád mi řekl, že to dokáže sehnat a já jsem neodmítl, vykutil mi již 2x.(stoprocentní pervitin, průhledné krystalky, přímo z první ruky)
Jeden den za 800 půlku gramu a dnes po skoro týdnu za 800 taky půlku.. Tu první půlku jsem měl ani ne za pár hodin pryč.. Prostě jsem to buď šnupal, kouřil, lízal atd.. A po pár hodinách jsem neměl už nic..
A tu půlku, co mi vykutil dneska ještě mám, no, zrovna na tom piku jsem.. .. Ale jde o to, že se mi pervitin strašně zalíbil a i když jsem to měl jen snad 2x, přijde mi že bez toho mě nic nebaví, atd.. Potřebuju to, každý den na to myslím.. Dokonce se mi to líbí více než kokain...
(Mamka mi řekla od návratu z Opavy, že jestli jen jednou jedinkrát přijdu ožralý nebo zfetovaný, tak jdu do ústavu... Mám štěstí, že nikdy v životě nepoznala, když jsem byl sjetý, umím se na tom chovat, jen když jsem opilý, nedokážu se ovládat.. ..)
(mám o drogách nastudované všechno... Baví mě číst si o nich, číst si různé příběhy, diskuze atd... Vím opravdu všechno, co se dá a i tak chci dál brát, vím, co to dělá s člověkem atd..)
Prosím, můžete mi poradit, co mám dělat? Sám přestat nedokážu a žádná léčebna na světě mi nedokáže pomoct. To bych nejdřív musel chtít sám, a já nechci.. Nevím, co mám dělat.. Je mi teprve 15..

Odpověděl: Amrit Sen
TomiNoo, zdravím Vás,
díky za důvěru, děkuji za sdílení pohnutého příběhu, podrobnou osobní zpověď, včetně doplňující skryté poznámky.
Čas nám určitě neubíráte, naše poradna je tu právě pro Vás. Rádi Vás kdykoli podpoříme a pomůžeme, jak jen bude v našich silách a možnostech.
Příběh je silný, pro mě nijak veselý, tím spíš, že mám podobnou zkušenost, začal jsem s užíváním drog, jako Vy, ve velmi mladém věku.
Přeskočím li všechny peripetie, kterými Vy nutně projít nemusíte, rád bych se podělil o to, že jsem se uzdravil a daří se mi už hodně dlouho žít spokojený, šťastný život.
Snad je to dobrá zpráva i pro Vás, protože cesta ze začarovaného kruhu zklamání, smutku, nespokojenosti, samoty, pádů a neštěstí, rozhodně existuje a záleží především na Vás, jestli najdete odvahu po ní vykročit.
Z mého "dospěláckého" pohledu, potřebujete léčbu závislosti, nejlépe pobytovou, na druhou stranu, přesto, že pracuji s problémovými uživateli návykových látek dlouho, nesetkal jsem se osobně s 15. letým člověkem, uživatelem drog, který by se sám rozhodl a ze své vůle dobrovolně nastoupil do pobytové léčby. Chápu to, rozumím tomu a jsem dalek toho, abych Vás přemlouval k čemukoli, co nechcete.
Jste bezesporu inteligentní mladík, schopný sebereflexe a velmi kultivovaného, upřímného projevu, přiznávám, že jsem v údivu, tím spíš po všem, co máte za sebou...
Zajímají mě vztahy ve Vaší současné rodině, k nevlastní mamince i sourozencům. Budu moc rád, když napíšete více, můžete opět využít psaní do skryté poznámky, nebo stačí uvést, že si nepřejete zveřejnění další komunikace a dotaz i odpověď zůstanou veřejnosti skryty. Pošleme kód po jehož vložení na patřičné místo úvodní stránky naší poradny, se dotaz i odpověď zpřístupní jen a pouze Vám.
Ptáte se na spoustu věcí. Odpusťte, ale internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor.
K tomu se váže i odpověď na zásadní dotaz, co máte dělat.
Doporučuji Vám zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatné i anonymní služby nezletilým uživatelům návykových látek a domluvit si termín schůzky.
Při osobním zcela nezávatzném pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník/ce, navrhne konrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného pro sebe můžete podniknout a jakých chyb se vyvarovat. Získáte pochopení, podporu, užitečné informace a pomoc, budete li o ni stát, uleví se Vám.
Kontakty:
Adiktologická poradna ARKA CZ, z.s.
Pomoc a podpora osobám starším 11 let, experimentujícím, závislým na návykových látkách - alkohol, tabák, marihuana, pervitin, aj. psychotropní látky, hráčům a jejich blízkým.
Hornická poliklinika
Sokolská tř. 2587/81, budova B
702 00 Ostrava
Telefon: +420 734 377 810 Bc. Hana Cronová
+420 602 967 468 Bc. Jana Hajderová (poradenská linka)
Volejte od pondělí do čtvrtka v čase 9:00-17:00.
E-mail: arka@email.cz
Web: http://www.arka-alkohol.cz/kontakt_feedback.html
http://www.arka-alkohol.cz/adiktologicka_poradna.html
Poradna Modrý Kříž pro osoby od 15 let
ohrožené závislostí, nebo závislé na návykových látkách.
Havlíčkovo nábřeží 687/21
702 00 Ostrava
Telefon: +420 733 535 487
E-mail: ostrava@modrykriz.org
Web: http://www.modrykriz.org/ostrava/
http://www.modrykriz.org/kontakty/
http://www.modrykriz.org/
V Ostravě jsou ještě další služby, AT ambulance ve zdravotnických zařízeních:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=14&st=&r=8&d=88&c=86#result
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=3&st=&r=8&d=88&c=86#result
Ty však nejspíš nejsou specializované na uživatele Vašeho věku, byť s nimi  pracovat mohou.
Zkuste tedy Arku, nebo Modrý kříž a dejte vědět, jak jste pochodil.
Budu rád, když se ozvete, i kdybyste naše nabídky nevyužil,
zajímá mě, s dovolením, jak Vám je a jak se situace vyvíjí,
a jestli Vám naše odpověď k něčemu byla.
Přeji Vám vše dobré, držte se,
Amrit Sen.