Občasné užití
ŇOUMA
Zdravím, jsem po odstranění hemeroidu, tudíž se hojí rány po nich vzniklé. Jednoho dne, kdy jsme s přáteli užili pár čar kokainu, pozřel jsem dvě, tři piva a na to si šel dát jointa se mi rána otevřela a vykrvácel jsem tak, až jsem skončil ve špitále na pár dní. Jsem si téměř jistý, źe za to může vysoký krevní tlak. Zajíma mne, zda pro takové dny, kdy si člověk chce užít pár takových blbostí v rozumné míře se dá užít například léky pro snížení tlaku a nemít strach z opakovatelné situace. Pokud ne, nemám už nárok na pivo, joint ani jiné blbosti, co člověka alespoň na jeden den odvrátí z reality.. váš názor? Díky

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Nemyslím si, že by bylo vhodné užívat léky na snižování tlaku a zároveň si dát kokain a další látky do kombinace. Zvyšují se interakce a může to být nebezpečné. Nikdy se nedá zaručit na 100 procent, že už se taková situace opakovat nebude, to nejde. Spíš bych si z toho vzala ponaučení, že když jste po operaci a máte ještě stehy, tak opravdu není vhodné brát cokoliv, co zvyšuje tlak, například kokain anebo pervitin. Kokain nejenom zvyšuje tlak, ale může vést k arytmiím a srdečnímu selhání, zástavě, smrti. Žádné drogy nejsou bez rizika, ani alkohol. Nárok na užívání Vám nikdo nebere, ale musíte se rozhodnout sám, jestli Vám to za ten risk stojí, nebo ne i na základě Vaší zkušenosti. Jsou i jiné způsoby, jak se dá odvrátit z reality ;)
S pozdravem,
VP