Metamfetamin oči
Pavel
Zdravím,
můj kamarád má problém s tím, že mu metamfetamin zbarvil bělmo v očích trochu do žluta.
Jelikož mám o něj strach a odmítá lékařské vyšetření rád bych se dozvěděl od vás zda mu něco nehrozí.
Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Pavle, opět Vás zdravím.
Je fajn, že se už potolikáté ptáte na svého kamaráda, ale za něj nic skutečně nevyřešíte.
Zkuste ho inspirovat ke kontaktu s orborníky, není nad osobní, zcela nezávaznou anonymní konzultaci "face to face".
Zažloutlé bělmo by mohlo, kromě jiného, napovídat například o problému s játry. Váš kamarád by tedy měl okamžitě zajít k lékaři a nechat se vyšetřit a otestovat. Mám na mysli nechat si udělat laboratorní rozbor krve a testy na infekční nemoci, především na všechny typy u nás rozšířených žloutenek, včetně "jaterních" a dalších testů.
Může se nechat bezplatně otestovat na žloutenty typu C a B, syfilis a HIV, v kterémkoli kontaktním centru v republice, výsledek bude znát do 20 - 30 minut. Pokud by měl některý z testů reaktivní, měl by ale i tak následovat další, konfirmační laboratorní test.
Jak vyhledat, podle oblasti a typu zařízení, potřebné adresy na kontaktní centra a další zařízení, která prování bezplatné testování, se kamarád dozví na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Doporučuji začít Mapou pomoci: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Takto na dálku tedy nedokážeme my, ani nikdo jiný, určít, co konkrétně kamarádovi je, to může pouze lékař, po důkladném odborném vyšetření a potřebných testech.
Jak jsem psal, může začít, sice oklikou, ale bez obav a studu, na pracovníky kontaktních center, terénních programů a dalších služeb, kteří kamaráda vlídně, vstřícně, důstojně a s pochopením, zdarma otestují.
Přeji Vám i kamarádovi vše dobré,
kamarádovi navrhněte, ať zkusí příště napsat on,
buďte na sebe opatrný, Amrit Sen.