Vedlejsi ucinky mdma
Kttnk
Dobry den,
O vikendu jsem mela mdma. Uzivam vetsinou jednou za mesic uz asi rok. Nikdy jsem nemela nejaky problem zadne spatne stavy ani jine problemy. Napoaledy se mi stalo , ze jsem cely vecer mela i tak spatnou naladu ,moc se nebavila a bylo mi spatne od zaludku. Skoncila to tak ,ze jsem omdlela. Pamatuji si jen ze se mi udelalo spatne od zaludku ,zvracela jsem a pak uz jen vim ze jsem se probudila na zemi. Nevim vubec jestli to mohlo byt treba z nedostatku tekutin,ikdyz vzdy se snazim doplnovat ,piji vodu cely vecer. Nemichala jsem ani s jinymi latkami ,maximalne jsem mela dve piva. Muzete mi prosim poradit z ceho by to mohlo byt ?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení, je na místě. Odpusťte, ale takto na dálku, s minimem informací, nedokážeme my, ani nikdo jiný, určit, proč se tak stalo. Co je však jasné, že jste dostala jasnou zprávu od Vašeho organizmu, těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé. Nebudete li ji respektovat, čekejte další, možná závažnější komplikace.
Píšete, že jste drogy nekombinovala, vzápětí však v ostrém protikladu konstatujete, že jste měla 2 piva...
Každý člověk je jedinečný originál a drogy na něj mohou působit a účinkovat různě, podobně se i důsledky jejich užívání mohou u jednotlivců lišit.
Je tedy možné, že šlo o důsledek dehydratace, nebo podcenění pravidel bezpečnějšího užívání, z nichž některá uvedu:
Doporučuji Vám tedy především opatrnost, lépe se drogám, jako takovým, obloukem vyhýbat.
MDMA (3,4-methylenedioxy-methamphetamin), není ani nevinná, natož bezpečná droga.
V tabletách nikdy nevíte, s jakými látkami může být smíchaná, nebo čím je ředěná, často jde o velmi nebezpečné příměsi.
U MDMA v krystalické formě je těžké určit, nebo odhadnout její množství, tedy dávku, takže vždy existuje zvýšené riziko předávkování. Ani na pohled "čistě" vyhlížející krystalická látka, „sympatická" tableta, nebo „koule", kvalitu drogy nezaručuje. Stává se i to, že ani jedna ze zmíněných forem, vůbec MDMA neobsahuje.
Rizik, souvisejících s užíváním MDMA je celá řada, nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje.
Porušení těchto zásad má za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Vyvarujte se rizikového sexu, vždy použijte kondom.
Pamatujte na to, že před užitím MDMA byste měla být vždy odpočatá, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a vydatně se najíst, pít nealko nápoje, osprchovat, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním může pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Další užití drogy odložte na co nejdelší čas, snížíte tak riziko vzniku závislosti a umožníte organismu se zregenerovat.
Více se dočtete na stránkách naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Další informace zde:
http://www.extc.cz/extaze.html
http://www.extc.cz/riziko-predavkovani-mdma.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/293/je-extaze-zabijak-i-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/160-extaze-tak-trochu-jina-droga
http://www.drogy-about.estranky.cz/clanky/stimulanty/extaze.html
http://www.drogy.cz/extaze/kap-nasledky-uzivani-extaze.html
http://navykovelatky.cz/tanecni-drogy/extaze/
Stačí takto? Buďte na sebe opatrná,
kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Amrit Sen.