Proč nám společnost lže? 2
Daniel
Děkuji hrozně moc za Váš čas aby jste mi odpověděla v takovém rozsahu s velkým množstvím různých pohledů na problém.
Musím se přiznat, že občas mívám sny kdy se mi zdá, že hulím jointa. Dříve se mi sny nezdály tak často jako teď když jsem přestal. Většina těchto snů je dost lucidních a proto v nich také hned toho jointa odkládám a cítím znechucení sám ze sebe. Takový sen jsem měl 2x ale mívám spousty jiných ztřeštěných snů, které niak nesouvisí s marihuanou. Jsou také lucidní, dávají smysl a většinou končí špatně ale nemám při nich pocity strachu.
O variantě neužívání ničeho se bavit až tak nedá, zdá se mi, že si vypěstovávám závislost na kávě (denně litr kávy -> 8 čajových lžiček). Ačkoliv jsem nekuřák a alkoholu jsem se dotkl naposled den poté, co jsem si u vás prvně stěžoval.
Psychicky jsem na tom stále také dobře, neklesám na duchu, bavím se s lidmi dělám si stále srandu z různých věcí mám rád černý humor.
K marihuaně mě vlastně dovedl můj starší bratr který nakonec skončil v tvrdých drogách (pervitin) ačkoliv nevím, do jaké míry. Potřeboval by pomoc ale jelikož se jedná o cholerického šílence tak je těžké s ním jakkoliv najít kompromis nebo se s ním vůbec bavit o jeho problémech. Je to rozeným lhář a manipulátor ať už jde o jemné přesvědčování, či vyhrožování. Dlouho jsem ho už neviděl což mi jen přispívá k optimistickému myšlení.
Co se týče ''odborníků'' ve věci marihuana vs. alkohol tak jsem vypozoroval, že medializace zkreslující veřejné mínění, je mnohem nebezpečnější než spousta jiných drog. Kdyby se takhle mluvilo o běžně dostupných lécích tak farmaceutický průmysl ztratí spoustu zisků. Ale lidé jsou na zvyklí, že se jedněm jedům říká ''léky'' a něčemu jinému zase ''opiáty''. Zase nám někdo ukazuje co jo a co ne a málokdo o tom takhle přemýšlí.
Znám lidi, kterým se z víkendového pití vyvinula závislost na alkoholu a zároveň znám lidi, kteří od marihuany skončili na jehlách s pervitinem. Jsou i lidé, co se dostali i z toho nejhoršího (pár).
Jinak co se týče mé kariéry u policie a vykonávání morálních závěrů, tak si myslím že bych problém mít neměl. Pokud mě nevyřadí kvůli psychotestům. Vždy jsem se držel v šedé zóně mezi dobrem a zlem a hodlám si zachovávat profesionální odstup od svých vlastních dojmů a pohnutků. Pokud na pochůzce nachytám mladíka s jointem, řeknu mu ať to zahodí, rozšlape to a jde pryč. Pokud nachytám partu arogantních chlapíků, tak budu lustrovat, zdržovat a pokutovat. Rozhodně na sebe v tomto směru nehodlám niak upozorňovat nebo zkoušet něco prosazovat. Rozhodně si to nepředstavuji tak, že budu schopen cokoliv změnit nebo prokázat co se týče marihuany.
Představuji si to tak, že s marihuanou zase začnu ale rozhodně nebudu pokoušet štěstí. Takže možná až půjdu do důchodu, až selže systém nebo až mě vyhodí od PRČ. Marihuana na mě pravděpodobně má negativní účinky ačkoliv já ani moji blízcí to nejspíše nevidíme. Pokud budu dělat rozhodnutí o jiných, tak proč budu zvyšovat šance na chyby. Můj postoj k alkoholu a tabáku zůstane nejspíše stejný o to moc obavy nemám.
Kariéru u modrých mám v plánu začít čistě ze sobeckých důvodů, jen mě zajímá po jaké době budu schopen projít testem na drogy. Pokud jsem přestal užívat ze dne na den někdy v půlce ledna? Nevím ani kdy a jak často se konají výběrová řízení ale připravuji se na ně. BMI mám v normě, nejsem žádný hubeňour, fyzická námaha mi není cizí a začal jsem pít více vody.. Pokud na některém z těchto faktorů vůbec něak záleží. Chci se zkusit zařadit do seznamu uchazečů behem následujících dvou měsíců.
Neskutečně si vážním Váší práce, kterou jste si dala s odpovědí na můj malicherný dotaz. Ani tentokrát se nemusíte obtěžovat s odpovědí na tento můj dotaz, kdyžtak se budu prostě držet údajů zjistitelných na internetu. Ale pokud mi to vyjde podle mích představ, tak se s Vámi moc rád v budoucnu podělím o své zážitky, dilemata a komplikace se kterými se ohledně marihuany u policie setkám. A ještě jednou DĚKUJI.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Danieli,
vypadá to, že máte věci celkem promyšlené, takže nezbývá, než vám popřád hodně štěstí u vstupních testů k policii.
Pokud vám jde hlavně o čistotu, pak je velmi pravděpodobné, že po dvou měsících abstinence budete mít testy negativní. Ale vlastně si vůbec nejsem jistá, jestli jsou vůbec takové testy součástí přijímacího řízení. Pokud byste si chtěl být jistější, můžete si koupit testy v lékárně. Nejsou sice stoprocentně spolehlivé, ale není to tak zlé. Testy stojí v řádu desítek až stovek korun a dají se koupit jen ty zaměřené na určitou konkrétní skupinu drog. Laboratorní testy si také můžete zajistit, ovšem jejich cena je mnohem vyšší. Kdybyste měl o ně zájem, napište znovu.
Živé sny, často podobné nočním můrám, které si pamatujete, nebo sny o hulení, někdy ale i horší usínání, náladovost, nervozita, někdy i nerudnost, bývají způsobené právě s vysazením marihuany. I to se v horizontu týdnů bezesporu změní.
Jinak budu samosebou ráda, když dáte vědět, jak se dál s marihuanou potýkáte.
Zdraví,
Gábina.