Naloxone
Mouldy 4
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat, kde lze v ČR anonymně (nebo minimálně tak, aby se o tom nedozvěděl ošetřující lékař) sehnat lék s bází naloxonu (třeba i Prenoxad nebo Narcan). V zahraničí je extrémně těžké to sehnat (jak legálně, tak ilegálně).
Předem děkuji za odpověď.
Mouldy 4

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
léčivé přípravky vázané na lékařský předpis je možné legálně získat pouze předpisem od lékaře s výdejem v lékárně. Předpis od lékaře a výdej v lékarně je poskytnutí zdravotní služby a jako takové je dle českých zákonů nemožné poskytovat takové služby anonymně.
V ČR ani jeden z přípravků, který uvádíte není registrován. V ČR jsou registrovány 3 injekční formy, z toho pouze jedna, která je obchodována - Naloxone WZF Polfa, a jeden nazální sprej, který však není obchodován. Navíc Naloxone WZF Polfa v současné době není z výrobních důvodů zpět na trhu, předpokládaný návrat na trh je duben 2019.
Stačí takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec