Pomoc
Babika
Dobrý den. Opravdu nevím na koho se obrátit s mým problémem,tak se zkusím obrátit na vás. Jsem konzumentka pervitinu, beru ho jak kdy občas do nosu někdy na alobal. Bohužel teď poslední dobou mám po požití extrémně divné stavy i když si myslím že je to psychika. Myslím si že se mi vrátili panické záchvaty, strach z nemocí a smrti. Prostě se do toho moc házím a soustředím se na ten daný problém jako že se mi začne špatně dýchat jako že se nemohu zcela dodechnout a už mám můj mozek se rozhodl pro 100% jistotu že mám infarkt. Tak se do toho házím že se mi začne točit hlava a mám pocit jako bych byla ve snu. Začne se to čím dál víc zhoršovat že mi trvá někdy i půl dne než se z toho dostanu a je mi ok. Druhý den když vstanu jen jak otevřu oči bojím se toho že to přijde znovu tak mě ani nenapadlo si něco vzít ( pervitin ) tím pádem sice na to myslím občas mám takový pocit že ta panika se chce opět spustit špatné dýchání ale z toho se docela rychle vyvedu a přestane to. Pokouší se to několikrát denně ale není to jako po ty dávce pervitinu. Můj problém spočívá v tom že bych nejraději zašla nebo v tom záchvatu si nechala zavolat záchranku aby mě vyšetřili a já se tím uklidnila a nebo se začala léčit kdyby se něco našlo. Jenže moji známí jako že ty lidi co berou pervitin si stěžovali na to zacházení v nemocnici po zjištění že jsou ,, feťáci " tak mám opravdu deprese tam vůbec jít. Bohužel jsem zrovna já ten typ člověka který je stydlivý a hrozně mě uvádí takový věci do depresivní nálady. Přitom není feťák jako feťák třeba já mám kde bydlet,pracuju a mam skoro 100 kg. Děkuji za jakoukoliv odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Na dálku nelze úplně přesně odhadnout a také bez vyšetření lékaře, co se s Vámi skutečně děje. Zda jde nějaký somatický problém nebo zda zaútočila psychika.
Stavy, které jste popsala, nejsou zase až tak neobvyklé. Pervitin působí anxiogenně, to znamená, že může navodit úzkost a strach bez toho, aby k tomu měla dotyčná konzumující osoba dispozice. Často slýcháváme od klientů podobné popisování prožívání ,,dojezdů", nebo i období po delším vysazení. Mnohdy jsou tyto stavy opravdu tak silné, že daná osoba skončí v péči lékaře, protože má pocit, že nemůže dýchat, silně vnímá své srdce (tep, rytmus). Někdy se tímto vlivem silné úzkosti dostanou až do tetanické křeče, která se moc nedá ovládnout vůlí i přesto, že si dotyčná osoba uvědomuje, že je tento stav přivolán úzkostí nebo jinou nepohodou.
Pokud má konzumují osoba, úzkostné stavy ještě před tím, než začne pervitin užívat, je tam pravděpodobnost nástupu o to větší. Dalšími konzumacemi tyto stavy poté sílí na intenzitě. Stavy prožívají tak silně, že se bojí o svůj život. Většinou je tyto obavy dovedou díky nepříjemnému prožívání a silné obavě o život k abstinenci.
Pokud by ve Vašem případě šlo o tento problém, bylo by rozumné stimulanty nebrat, protože stavy budou s konzumacemi nabírat na intenzitě. S délkou abstinence by se postupně mělo vše srovnat. Ale je třeba abstinenci udržet. Při dalších konzumacích se tyto stavy většinou ihned vrací zpět.
Doplňte vitamíny, minerály, vyváženě a pravidelně se stravujte, dodržujte pitný režim (nealko, ne colové nápoje, ne kávu, ne energydrinky). Můžete zkusit pít bylinné čaje (meduňka) působí sedativně.
Mějte se zatím hezky. V případě potřeby napište kdykoliv znovu.
S pozdravem, MK