Obecně o drogách
K
Dobrý den,
Mám trochu netradiční dotaz, obzvlášť asi na tomto portálu. Je mi jasné, že jste tu především aby jste lidi dostávali od drog a snižovali negativní dopad na jejich život. Mě by však zajímalo, jaké drogy jsou z vašeho pohledu "ty bezpečnější"?
Mám k drogám myslím celkem rozumný přístup - jsou věci na který nikdy nesáhnu, věci který jsem ochotný zkusit když budu v dobrém prostředí, s dohledem, s ověřenou substancí a dobrou znalostí substance. Něco už jsem si zkusil (LSD, MDMA, trávu, N2O, Xanax). Pervitin, heroin, těkavé látky a věci o kterých nic nevím naopak patří mezi věci na které nikdy nesáhnu.
Rád bych znal váš názor na to, které drogy by se daly tedy považovat za poměrně "bezpečné" a které bych měl přidat na svůj seznam věcí ke kterým se nepřibližovat. Děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, nemohu jinak, zklamu Vás.
Každý člověk je jedinečná entita a drogy na něj mohou působit a účinkovat různě, stejně, jako se mohou dopady jejich užití a užívání u jednotlivců lišit, proto je z našeho pohledu paušalizování bezpředmětné a nebezpečné.
Jednoho může a nemusí zničit toto a druhého ono.
Proto od nás nečekejte, že budeme psát o "bezpečí" drog, nebo "bezpečnějších" látkách.
Denně se setkáváme s příběhy zasažených a trpících, kteří se dostali do problémů díky drogám, které bývají mylně považovány za bezpečné.
Proto i Vám doporučujeme, byť tušíme, že se doporučeními řídit nebudete, abyste se užívání všech návykových, nebo chcete li, psychotropních látek, nejlépe obloukem vyhnul.
Ať už se zařídíte jakkoli, buďte na sebe opatrný. Téměř žádný z našich klientů, "nešel" do experimentování s drogami s úmyslem, že se stane závislým, nebo že sobě i dalším, zpravidla blízkým lidem, zničí život, zemře předčasně, nebo bude v neštěstí přežívat se zdravotními - tělesnými, psychickými a sociálními problémy...
Přejeme Vám, abyste nás nikdy nepotřeboval, to však neznamená, že bychom na Vás měli zanevřít.
Naopak, kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Mějte se fajn,
Amrit Sen.