Kolko?
Laci
Dobry den.Skoro cely zivot som mal problem s gamblingom.Bol som pred nedavnom na lieceni a s touto zavislostou zatial uspesne bojujem...Lenže...Pri konci liecenia ked som sa rozhodol s toutou zavislostou nieco robit som zacal dostavat suche recidivy.Nie,netykali sa hrania ale zavislosti na opiatoch.Dva roky som bral tralgit a pri konci to uz byvalo 300 kvapiek denne,sem tam epy pri takych velkych davkach.Abstinujem ohladne opiatov skoro dva roky ale tento tyzden som zacal mavat abstaky.Vzdy v noci,zobudil som sa a nemal som ine na mysli kde ho zaobstarat.Ano viem ze ho mozog chce a bude sa vsemozne snazit znova ho dostat.Vsetko ma bolelo,zlomeniny,klby,uz davno vytrhnute zuby,brucho.Nemohol som ani chodit...Svrbenie,horko,zima...Neviem kolko eeste vydrzim,moc asi nie,je to cim dalej tym horsie.Teraz beriem kopec liekov na depresiu,impulzivitu...Spanok.Pred rokom som vdaka lieku suboxon dokazal s opiatmi prestat.Lenze teraz som na krizovatke,naco trpiet?Zobrat zase opiaty alebo suboxon...Poradte mi prosim uz som zufali.Aj v praci vsetko kazim,ani len radiatory v spravnej miestnosti natriet,samozrej.e som natrel uplne inde.Boli mi ukazane ktore treba a ja...

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Suché recidívy k abstinencii patria, vyskytujú sa kľudne aj po šiestich rokoch, v podstate celý život, len v roznej intenzite. Tým Vás ale moc neukludním a určite Vám nehovorím nič nové. Často sa vyskytujú, keď ste v strese a nepohode. No čo s tým .. buď vydržať, pretože skončia. Vačšina zariadení pre liečbu závislostí poskytuje tzv. podpornú alebo opakovaciu liečbu pre abstinujúcich, vačšinou trvá týždeň. Neviem, či to poskytuje aj zariadenie, kde ste sa liečil, ale práve pri týchto situáciách má podporná liečba zmysel. Nepremýšlal ste nad tým? Ale pokiaľ máte pocit, že by Vám na Suboxone bolo lepšie, tak možete ísť do substitúcie. Klient na substitúcii, ktorý dodržiava všetky pravidlá a podmienky, sa pokladá za abstinujúceho. Sú výnimky samozrejme napr. u profesionálnych šoférov a ešte pár ďalších profesií, kde zamestnanci musia byť čistí, ale Váš prípad to nie je. Vždy je dobré sa rozhodovať z pohladu rizika a prínosu. Je pre Vás viac rizikové bojovať s chuťami a suchými recidivami až natolko, že Vám hrozí skutočná recidiva, či už s gamblingom, Tralgitom alebo inej závislosti? Máte z minulosti dobré skúsenosti so substitúciou, ste ochotný dodržovať pravidlá? Pokiaľ si na obidve otázky odpoviete, že áno, tak by som do substitúcie išla.
S pozdravom,
VP