Extáza
Fifi
Dobrý deň, chcela by som sa spýtať na možné účinky po užití extazi ako je nespavosť niekoľko dní po intoxikacii. Je to mozne? Ak áno ako sa z toho da dostať?

Odpověděl: Amrit Sen
Fifi, zdravím Vás,
díky za důvěru. Rozumím tomu, že Vás nespavost mohla vylekat, že jste vyčerpané, neklidná a není Vám do skoku.
Každý člověk je jedinečný originál a drogy na něj mohou působit různě, stejně jako se mohou důsledky jejich užívání u jednotlivců lišit. Co je jisté, že jste dostala jasný signál od Vašeho organizmu, těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou, ani nebudou to pravé.¨
Takže nespavos, trvající několik dní, není sice po užití jedné dávky MDMA (Extáze), běžná, ale vzhledem k tomu, kolik je Vám let, je možné v podstatě cokoli, také to, že Vás může i jednorázové užití jakékoli drogy zničit. Pro čerstvě dospívajícího člověka je užívání, i jednorázové užití drogy, krutým zásahem do jeho rovnováhy, nemluvě o riziku vzniku závislosti, které je u něj výrazně vyšší, než u dospělého.
Možné je i to, že byla MDMA "ředěná", vůli vyšším finančním ziskům, například pervitinem, nebo jiným "speedem", případně jiným nebezpečným jedem. Mohlo u Vás dojít k psychické, nebo metabolické poruše. Nepíšete nic o tom, jak "jízda" vypadala, jak jste ji prožila, vyloučit nelze ani předávkování, nebo toxickou psychózu.
Doporučuji Vám se zklidnit, na co nejdelší čas se vyhnout všem drogám, včetně alkoholu, odpočinout si, dodžovat pitný režim, zdravě a vydatně se najíst, doplnit vitamíny a minerály. Se zklidněním a usínáním Vám může pomoci čaj z meduňky, který koupíte v lékárně i běžnějších obchodech.
Pokud by měly potíže pokračovat, nebo se v různých podobách, intenzitách a periodách vracet, vyhledejte lékařskou pomoc a bez zbytečného zastírání o všech okolnostech, které by mohly s potížemi souviset, otevřeně promluvte.
Pravděpodobnější je, že pokud se necháte dnešními doporučeními inspirovat, měla byste být nejpozději v horizontu několika málo dní, v pořádku.
Kdyby cokoli, napište, jsme tu pro Vás.
Ať jste brzy v kondici, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.