jak se zbavit neurolu
anka
Dobry den,jiz 3 tyden beru neurol 0.25mg 1 tabletu na spani.Rada bych se ho zbavila ale nejde to.Bez nej neusnu.Mam obavy se zavislosti.Zacla jsem ho brat ptz mam vlekle potize s krcni pateri,bolesti a motani hlavy.Vsechna vysetreni vcetne CT o.k.Bylinky nepomahaji...

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Je několik možností. První je, Neurol ponechal i se všema rizikama s tím spojenými. Není to úplně nejlepší volba, v současnosti se nedoporučuje předepisovat benzodiazepiny na spaní, ale je mnoho lidí, kteří takhle fungují léta a nemají sklony k navyšování, zneužívání či závislosti. Jde o poměrně malou dávku. Na druhou stranu, čím déle ho budete užívat, tím hůř se ho pak budete zbavovat.
Druhá možnost je postupné vysazování. Sice se dá 0,25mg vysadit najednou v podstatě bez rizika, na druhou stranu rozumím, že máte obavu, že neusnete a opravdu neusnete, k čemu přispívá hodně Vaše úzkost a obavy. Postupně snižovat se dá například vždy po týdnu stáhnout o čtvrtinu tbl.
Nejvhodnější by mi ale přišlo navštívit psychiatra. Na psychiatra se obrací hodně lidí kvůli poruchám spánku, protože praktický lékaři nemůžou psát některé léky, které psychiatři můžou. Je dost léků, které nejsou návykové a upravují spánek. Zároveň některá antidepresiva se používájí při různých tělesných bolestech s dobrým efektem. Pokud by Vám některý z léků vyhovoval a upravil by se Vám spánek, pak se dá Neurol 0,25mg vysadit ze dne na den, nebo postupně, podle toho, jak Vám to víc bude vyhovovat.
S pozdravem,
VP