Zvládnu to?
Lucittekk
Zdravím.. Nevím jak správně začít. Můj celý život je jeden velkej průser..
Začala jsem brát když mi bylo 13let. Díky znásilnění členem rodiny. Bála jsem se to někomu říct tak jsem trávila čas venku a našla si partu..moje hned první zkušenost byl perník a hned zilou.. :( už je to 15let co beru pravdou je, že jsem měla asi dvouletou pauzu.
Vydržím, klidně týden dva, nebo i měsíc ale pak nastane ten hrozný stav úzkosti a zase si musím dát.do toho má závislost na sebeposkozovani končící v nemocnici i infuzi.. Následná hospitalizace na psychiatrii. Kde jsem ale vždy jen tak 3tydny a pak mě propustí. Do práce chodím už 11let mám pořád jednu a tu samou.ale pořád zvládnu fungovat jen pod drogami.
Má otázka zní. Je možné se z toho sama bez pomoci dostat i po tolika letech.!? Nechci byt nikde zavřená v léčebně. To bCh psychicky nezvládala..
Moc děkuji za odpověď Lucie

Odpověděl: Markéta Kordová
Lucie, dobrý den.
Dobře, že jste se ozvala a sháníte si informace. Nebudu Vám tvrdit, že neexistují lidé, kteří se svépomocně z drog dostali, protože nějací jsou.
S odbornou pomocí mále, ale mnohem větší šance na úspěch a celý proces úzdravy díky tomu pro Vás může být snesitelnější. Už s ohledem na nepříjemné zážitky prožité v minulosti, by Vám terapeutická podpora, dle mého názoru, velmi pomohla, abyste v dalším životě byla sama sebou spokojenější. Léčit se dnes naštěstí neznamená jen varianta zavření do léčebny, jsou další možnosti - léčba v terapeutické komunitě, ambulantní léčba, denní stacionář nebo nějaká individuální forma péče. Ráda Vám doporučím kontakty, pokud o to budete stát. Stačí uvést jaká města máte v dobré dostupnosti.
Seknout s drogami není zase až tak těžké, jako je pak pro naše klienty mnohem těžší změnit některé zažité vzorce chování, přátele, vědět, jak zacházet s chutěmi, když se dostaví atd. Proto je důležité mít terapeutickou podporu, která Vám pomůže se v tom všem lépe zorientovat.
Tak to zvažte, případně se ozvěte.
Každopádně Vám držím palce a přeji dostatek sil!
S pozdravem, MK