Potřebuji pomoc? Co to způsobuje? 2.
Mia
Dobrý den, děkuji za odpověď. Abych doplnila co jsem v předchozím dotazu vynechala. Úbytek hmotnosti byl během 6 měsíčního každodenního užívání 25kg, z původních 78kg při výšce 176cm jsem se dostala na 53kg. V té době jsem měla podvýživu a pár kolapsů za sebou. Dnes mám 60kg ale stále nejsem vůbec ok spíš než fyzicky tak psychicky. Mám deprese, často z ničeho nic pláču, nenávidim sama sebe, jediny co me dokáže dodat zase radost do života je pervitin. Dny kdy ted neuzivam jen spim, nebo ziram do prázdna. Žádnými stíhami, halucinacemi jsem ale netrpěla. Pár krát jsem jen měla pocit že někoho nebo něco vidím, slyším, to je asi začátek těch to stavu. Vždy jsem si však uvedomila, že už jsem asi "moc". Furt ale váhám mezi tím jestli "to" zbytečně nenafukuji a poradím si s tím sama nebo jsem opravdu případ pro odbornou pomoc. Nikomu jsem o tom neřekla, v práci ani doma si toho krom úbytku hmotnosti který jsem zamluvila dietou a stresem z expřitele nevšiml. Sama nevím jestli jsem to jen potřebovala říct nebo si nalhávám že to mám pod kontrolou. Žiji v Praze, ale neumim si moc představit co bych řekla kdybych do takoveho odborného centra přisla. Moc vám děkuji. Hezký den.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Mio,
díky za reakci.
Určitě je dobře, že jste se o své problémy podělila, že jste je sdělila, ale nestačí to. Rozhodně nic nenafukujete, jste v pěkném průšvihu, ale jak jsem psal v první odpovědi, vaše situace JE řešitelná, jen to neodkládejte. Samo od sebe se nikdy nic nezmění, jenom se plíživě profetujete do ještě většího průšvihu.  Nyní jste na začátku.
Vyberte si jedno z těch dvou nabídnutých center, dopředu jim zavolejte, můžete vystupovat anonymně - třeba pod přezdívkou - a domluvte si konzultaci. Přijdete na setkání s konkrétním odborníkem v konkrétní hodinu, můžete stále zůstat anonymní, ale přitom získáte všechny podstatné informace, které potřebujete. Hlavně zpětnou vazbu o tom, v jaké situaci se vlastně nacházíte, jak velký to je průšvih, co se s tím dá dělat a jak.
Nakonec - takovou návštěvou nic neztratíte a nic neriskujete, můžete jenom získat. A co tam máte říkat? Přesně to, co jste popsala ve svých dvou dotazech. Skoro rok berete, přináší to řadu nepříjemných vedlejších zdravotních důsledků a vy nevíte, jak přestat. Zkoušíte to, ale nejde vám to...
Mio, bojte se víc dalších propadů v důsledku užívání pervitinu, nežli návštěvy adiktologické ambulance. Nikdo vás tam nebude soudit, jenom vás vyslechnou a něco vám k tomu řeknou. Rozhodovat se budete vždy sama.
Budu rád, když dáte vědět, jak jste se rozhodla a jaký máte z konzultace dojmy.
Jakub Chudomel