Suboxone
Zdena
Dobrý den,
Chtěla bych se informovat jak dlouho se v těle udrží náhražka drog suboxobe? Dotyčný ji zneužívá a používá ji v injekční podobě. Zdá by to poznal běžný policejní test a jak dlouho po požití?
Díky za zprávu.
S pozdravem Zdenka

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Zdenko,
díky za dotazy.
Pokud dotyčný užívá Suboxon, je jedno, zda polyká pilulku, či si vpichuje roztok - v obou případech by to bylo detekovatelné běžným screeningovým testem, pokud je zaměřen na detekci buprenorfinu. Pokud je pouze na nejužívanější opiáty (heroin, morphin), nebude detekován. Záleží tedy na druhu použitého testu.
Více například zde: https://www.erowid.org/pharms/buprenorphine/buprenorphine_testing.shtml.
Jak dlouho od požití bude test pozitivní vám neumím říci, protože neuvádíte, jaké množství látky dotyčný užívá, v jaké frekvenci a jak dlouho. Nebo zda třeba užívá i jiné drogy, a podobně.
Testy používané Policií ČR nejsou zcela průkazné, jsou orientační. Stává se, že test je pozitivní, ačkoli testovaný žádnou drogu neužil. Jde o tzv falešnou pozitivitu. V takovém případě je třeba trvat na testování vzorku moči či krve ve specializované laboratoři, které používají takové testy (například chromatografické), které užití či neužití drogy jednoznačně prokáží.
Stačí to?
Jakub Chudomel