Bolest hlavy
Kiwimoud
Dobrý den. Chtěla bych se vás zeptat, po užití pervitinu mě občas bolí hlava, dneska se mi to stalo po 2 jinak to bývá v pohodě. Dřív jsem trpěla na migrény, ale to už je tak 2 roky zpět. Pervitin užívám více dní v kuse a pak si dám chvíli pauzu. Bolest hlavy je intenzivní v horní části hlavy. Je to nepříjemné a kazí mi to náladu, tak jsem se chtěla zeptat jestli by mi něco nemohlo pomoct. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Kiwimoud, zdravím Vás,
díky za důvěru. Co Vám je, a co byste měla dělat, Vám může říci pouze lékař, po důkladném vyšetření. Odpusťte, ale takto na dálku to nedokážemy my, ani nikdo jiný.
Co je jisté, že Vaše potíže budou s užíváním pervitinu souviset, tím spíš, že máte k podobným potížím předpoklady. Organizmus, tělo i psychika Vám tak vysílají jasné signály o tom, že pro Vás drogy nejsou to pravé, a nedopřejete li jim pozornost, čekejte další, ještě závažnější problémy, zdravotní i jiné...
Nejčastější příčinou bolestí hlavy při užívání stimulancií, je zanedbávání pitného režimu.
Je tedy možné, že když budete dostačně průběžně pít nealkoholické nápoje, nebudete protahovat "jízdy" nikdy déle, než přes jednu noc a následně si odpočinete, vydatně a zdravě se najíte (doporučuji i při "jízdě" průběžně i přes nechuť, něco malého výživného zakousnout), doplníte vitamíny, minerály a vyspíte se (pomoci může čaj z meduňky), mohou se Vám nepříjemné bolesti hlavy vyhnout.
Během "jízdy" se "nedokopávejte", nepřidávejte si a nikdy drogy nekombinujte, alkohol nevyjímaje.
Další užití pak odložte na co nejdelší čas, aby se Váš organizmus mohl zregenerovat, snížíte tím i riziko vzniku závislosti, ale podle toho, jak svoje užívání popisujete, s největší pravděpodobností už závislá jste.
Pokud si nedokážete drogu odpustit a užívání Vám přináší potíže, je na čase kontaktovat odbornou pomoc a nezávazně, třeba anonymně, si o všem promluvit s pracovníky adiktologické ambulance, AT poradny, nebo kontaktního centra.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na bezplatná zařízení i anonymní služby obratem pošleme. Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Bolesti hlavy mohou vyvolávat i zbytky chemikálií z výroby, nebo nezreagovaný efedrin, respektive pseudoefedrin, případně látky, často nebezpečné příměsi, kterými distributoři drog pervitin ředí.
Stačí takto?
Zajděte tedy k lékaři a nechte se vyšetřit.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.