Potřebuji pomoc? Co to způsobuje?
Mia
Dobrý den,
mám v celku dva dotazy aby jsem to popsala srozumitelně začnu první.
1. Poprvé jsem užila pervitin koncem května 2018. Dala mi ho kamarádka kvůli práci potřebovala jsem se odstěhovat od přítele který mě bil což vyžadovalo hodně peněz dělala jsem 16 hodinové směny v restauraci 23-27 dní v měsici. Normálně to nešlo moc zvládat. Začala jsem na 0,3g na 2-4 dny někdy i 5 dní. Asi nemusím psát jak rázem bylo vše "happy" a snadné. Pravidelně jsem spala aspoň ty 4-6 hodin denně. Později jsem užívala vše pouze šňupáním 0,8g na 2-4 dny. Po 2 měsících jsem si přestala dávat pauzy a jela každý den. Koncem prosince 2018 jsem užívala 1g na 2-4 dny. Začalo se mi stávat že jsem den někdy i dva už nespala to se mi před tím nestalo. Začali se objevovat zdravotní komplikace horečka, obličej a uši jsem měla v jednom ohni, afty, promodrale ruce, nohy a rty. Otoky obličeje, nosu, prstů na ruce i noze, kotníku, zápěstí, okolo očí, knedlík v krku, otejkali mi klouby na prstech až praskli do krve, hnědo/žluté zabarvení hrtanu a jícnu, nezájem o ostatní lidi ani ty které mám ráda, nezájem o sex, špatná artikulace a vyjadřování, dlouhé hledání slov. Brnění končetin, někdy jsem i 10-30 min nekouká hýbat prstama, špatna orientace v prostoru, třes, sucho, problémy s vyprazdňováním, křeče lytek a rukou, bolest kloubu a svalů, klasická nechuť. Prosím co to zpusobuje to vše pervitin můžete to trochu rozvést? Některé příznaky přetrvávaly i kdyz jsem byla čistá.
2. Zvládnu to sama? Nepotřebuji pomoc?
Nevím mezi jaké uživatelé mě řadite.
V lednu 2019 jsem se rozhodla že přestanu. Prvních 12 dní bylo nesnesitelnych ale vydržela jsem. Teď bohužel se ale neumím toho úplně zbavit jsem totálně vyčerpaná atd.. když se dam do hromady dostanu hroznou chuť. Užívám stále nárazove 0,5g na 3-5 dní pak cca 4-8 dni nic. A znova třeba 0,3g na 2 dny pak chvíli nic a znova. Mám strach že se toho nedokážu zbavit úplně na dobro. Prosím o odpověď a radu. Moc děkuju.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Mio,
díky za dotazy.
K prvnímu - ano, tohle a ještě další nepříjemné zdravotní důsledky má užívání pervitinu. Za 6 měsíců pravidelného užívání jste prostě vyčerpala všechny své fyzické rezervy. V popisu nezmiňujete ještě pokles tělesné hmotnosti, který je velmi častý, nebo pocity pronásledování a jiné, často paranoidní, halucinace...
Každý člověk má odlišnou rezistenci vůči otravě (otravou lze nazvat intoxikaci drogou). Obecně vzato, jsou muži spíše odolnější, nežli ženy, mladší spíše nežli staří, a podobně. Ale jistou hranici máme všichni. A to neberete v úvahu i důsledek dalších příměsí, které spolu s drogou užíváte. Ty se do pervitinu dostanou buď při výrobě, nebo v rámci distribuce - nejčastěji v kombinaci. A jde často o zdraví škodlivé látky a chemikálie. Je výborné, že vaše tělo nezkolabovalo. Z popisu lze usuzovat, že nějaký orgánový, metabolický či minerální kolabs by na sebe nenechal dlouho čekat. Stejně tak prohlubující se psychické potíže. Ano - tohle je pervitin. A může to být ještě mnohem horší... Jde o důsledek otravy a dlouhodobého přetížení.
Ke druhé otázce - pustila jste džina z láhve - nacpat ho zpět není jednoduché. Většinou to bez odborné pomoci nejde. Však píšete, že se vám zatím přestat nedaří. Rozhodně vám doporučuji obrátit se na odborníky. S nimi můžete svoji situaci podrobně probrat, seznámí vás s různými alternativami a formami pomoci.
Nepíšete, odkud jste, abych vám nějaké zařízení mohl doporučit. Hledejte nízkoprahové zařízení, nebo Adiktologickou ambulanci. V Praze například K-centrum SANANIM, Na Skalce 819/15, Praha 5. Více informací o tomto zařízení najdte zde: http://sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html.
Nebo Adiktologická  ambulance, Žitná 1574/51, Praha 1 - více zde http://sananim.cz/adiktologicka-ambulance.html.
Pokud byste chtěla doporučit nějaké zařízení mimo Prahu, nebo se na něco dále doptat, beze všeho napište. S kontaktováním odborníků neváhejte - nemusíte své problémy s drogami dále prohlubovat
Nyní máte ještě velkou šanci na to se drog celkem bez následků zbavit. Nepromarněte ji...
Jakub Chudomel