Zniceny hlas po drogach
Marina
Dobry den,
chtela jsem se zeptat je mozne ze drogy zejmena pervitin mohou poskodit hlasivky? Muze to byt zpusobeno zdeformovanim nosni prepazky? Mam kamaradku co uzivala od svych 13 let do 18 pervitin a driv mivala normalni hlas a ted ma hlas jako vyfetovana i kdyz uz davno nebere ma takovy hrozne hluboky vychrapteny a zaroven jakoby smouli, mluvi jakoby byla sjeta mohlo to na ni zanechat skutecne nasledky? Pokud ano da se to lecit? Dekuji predem za odpoved.

Odpověděl: Amrit Sen
Marino, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši starost, dobře, že píšete. Každý člověk je neopakovatelný originál a proto se mohou účinky i dopady užívání drog u jednotlivců lištit.
Obecně platí, že užívání drog organizmu škodí, tělu i psychice.
Nepíšete nic o tom, jak dlouho, jak často, ani v jakých množstvích pervitin, nebo další drogy užíváte.
Co je však jisté, dostáváte jasné signály o tom, že drogy pro Vás nejsou to pravé, a nevezmete li je vážně, můžete čekat závažnější zdravotní i další problémy a potíže.
Takto na dálku nedokážeme my, ani nikdo jiný, určit příčinu Vašich potíží, natož je diagnostikovat. To může odpovědně pouze odborný lékař, nejlépe ORL specialista, po důkladném vyšetření.
Zpět na začátek, užívání pervitinu hlas, respektive hlasivky, poškodit může. Pokud jde o jednorázové, nebo občasné užití, bývají potíže, díky únavě, dehydrataci, nedostatku spánku, nespoutané mluvě, či mnoha vykouřeným cigaretám, "pouze" dočasné.
Při dlouhodobějším souvislém užívání se však mohou hlasivky, stejně jako další životně důležité orgány, poškodit nenávratně.
Poškozené hlasivky samozřejmě léčit lze. Délka, náročnost a úspěch léčby se může odvíjet od závažnosti poškození a zodpovědnosti pacienta.
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.