Vysazování rivotrilu
Uživatel
Dobrý den,
mám dotaz, jak urychlit abstinenci od rivotrilu. Z dávky 1/4 0,5 mg na 0/ den.
Tuto dávku jsem užíval cca 4 měsíce, před rokem a půl jsem užíval 3x0,5 tablety Rivotrilu denně. Celkově jsem užíval na předpis 16 tablet za den (různých léků, antipsychotika, antidepresiva,antiepileptika), Jelikož ovšem došlo ke kompletnímu uzdravení (potvrzené doktorem) z psychické nemoci. Ve spolupráci s lékařem léky vysazujeme (nyní beru pouze risperidon 3/4 / den, z nemoci jsem vyléčil spíše prací na sobě, léky byly v dlouhodobém horizontu pouze na obtíž, pomohla mi práce s nadhledem na symptomy, které poté zcela a trvale odezněly, přehodnocení pohledu na svět, sebekontrola, přísný režim dne, úprava stravy apod.) Nyní se ovšem dostavila nespavost, trvá to cca 3-4 týdny, zakoupil jsem na to diuretikum, plus různé bylinky na podporu funkce jater, pročištění, metabolismus apod. Samozřejmě užívám max. 2 bylinné výrobky za den, aby se to moc nemíchalo. (kontraindikaci nepozoruji). Na lécích jsem byl zvyklý spát cca 10-12 hodin přes noc v kuse, nyní spím kolem 7-8 hodin přes noc, ovšem uprostřed noci se zhruba na hodinu probouzím a těžko se usíná, což způsobuje únavu přes den, chtěl bych se zeptat, jestli se dá aspoň zhruba odhadnout jak dlouho může ta nespavost trvat, či jak proces urychlit, např. zvýšenou pohybovou aktivitou apod. Podpora pomocí chemie mne nezajímá, jelikož by mi stačilo opět nasadit rivotril a problém by vymizel. Můj lékař mi pouze sdělí opravdu velmi hrubým odhadem dobu abstinence, zbytek je již na mne, zde se ptám záměrně jestliže třeba Vy, jako odborníci na vysazování návykových látek nemáte nějaké "Tipy" jak proces urychlit, či alespoň zmírnit tu nespavost.
Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Gratuji k úzdravě! Proces se příliš urychlit nedá, je to individuální, někdo nemá vážné problémy se spaním, u jiného to může trvat i několik měsíců. Zas na druhé straně, spát 7-8 hodin denně je na začátek fakt dobrý, určitě si postupně zvyknete na to, že nebudete potřebovat spát těch 10-12 hodin jak předtím, když jste užíval tolik léků a i s lepší kvalitou spánku bude pak denní únava nižší. Moc Vám toho nemůžu poradit, co byste už sám nevěděl nebo netušil. Rozhodně pravidelný denní režim, který již ale dodržujete, můžete se podívat na zásady spánkové hygieny, které jsou obecně známé, např. desatero tady: http://www.dobry-spanek.cz/desatero . Jinak se můžete poradit v lékárně, jestli by Vám nepomohla meduňka, nebo kozlík nebo něco jiného přírodního by Vám mohli poradit. Bral jste hodně léků a organismus byl na ně navyknutý, mnoho z nich bylo tlumivých, nejenom benzodiazepiny. Nějakou dobu bude trvat, než se opět obnoví rovnováha a Vám se zlepší spánek. Kromě toho, abyste vydržel a pokračoval na cestě k udržení zdraví, toho opravdu moc nevymyslím. Buďte trpělivý, jste na dobré cestě. Většinou se spánek do půl roku upraví, často ale i dřív.
S pozdravem,
VP