léky na bolest po léčbě
jasmína
Dobrý den,
mám dotaz na vhodné léky proti bolesti (např. zubů) v souvislosti s ukončenou léčbou hepatitidy typu c. jak je to se zátěží na játra u léků igalgin, paralen, rivotril...? díky za odpověď

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
je to velmi správná otázka, nicméně Vám nejsem tak úplně dobře schopen odpovědět, protože neznám Vaší anamnézu.
Obecně však platí, že byste se měla vyhýbat hepatotoxickým léčivům. To jestli je léčivo hepatotoxické je různé dle léčiva - takovou informaci nejspolehlivěji sdělí Váš lékárník.
Pokud jde o Vámi zmiňovaná léčiva (igalginem předpokládám myslíte Ibalgin), pak platí, že paracetamolu (Paralenu apod.) by bylo v případě, že máte poškozená játra rozhodně lepší se vyhnout (podobně byste se měla vyhnout např. nimesulidu (Coxtral apod.)). Ibuprofen (Ibalgin apod.) je na tom trochu lépe, nicméně je potřeba si také dávat pozor, zvláště u jedinců s chronickou HCV. Clonazepam není v žádném případě léčivo určené k léčbě bolesti, tudíž nevím proč ho máte ve svém výčtu...
Stačí takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec