těžká zabislost
jarca
Dobrý den,je možné dostat se do těžké drogové závislosti během 4 měsíců?mám dospělou dceru,je ji 25,mela pokusy s pervitinem,když ji bylo 16.od te doby vypadalo,ze je vše v pořádku.před 2 roky,začala hodně pit,mela pokus o sebevraždu a sebe poškozuje se.začala chodit na ambulantní léčení do laxusu,vypadalo,ze je vše v pořádku.před 4mesici,bylo vidět,ze se něco děje,ale ještě byla tak trochu v pořádku.nyní 2 měsíce,je úplně mimo.je fakt možné,ze se to takhle rozjede?říkám před 4mesici vypadala,ze je v poradku

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Jarco,
díky za dotaz.
Píšete, že dcera začala s drogami experimentovat v 16 letech, před 2 roky hodně pila alkohol a dokonce se pokusila o sebevraždu, od té doby se sebepoškozuje. To trochu naznačuje nějaké vážnější psychické problémy v pozadí. Pak začala chodit na ambulantní léčení do Laxusu a zdála se vám víceméně v pořádku. Nicméjně nevím, co si pod tím " v pořádku" vlastně představit - máte tím na mysli, že neužívala drogy, nepoškozovala se? Začala užívat nějakou medikaci? Jak se vypořádala s tím, co se dělo do té doby? Byla v pořádku, nebo to tak navenek pouze vypadalo? Máte s ní blízké vztahy a víte nebo tušíte, čím si momentálně prochází? A co se vlastně děje teď, kdy mluvíte o tom, že je poslední "2 měsíce úplně mimo" ... máte tím na mysli intenzivní užívání drog, které se projevuje nějakým konkrétním chováním?, nebo mluvíte o toxické psychoze?
Abych odpověděla na vaši otázku: rychlost, jakou může člověk propadnout drogám, může být různá. Většinou to sice má nějaký delší časový vývoj, ale umím si představit i situaci, kdy to bude mít velmi rychlý a sebedestruktivní vývoj.
Z toho, co píšete, trochu předpokládám, že i sama tušíte, že dceřiny potíže mají možná přeci jenom nějaké hlubší kořeny, které sahají do doby dospívání. Těžko takhle na dálku soudit, co se v tuto chvíli s dcerou děje. Je celkem pravděpodobné, že se stalo něco, co se současnou exkalací souvisí. Ale těžko říct. Můžete s dcerou otevřeně mluvit? Ptát se? Chodí dcera stále do Laxusu a napadlo vás je kontaktovat? Docházíte do poradny vy?
Umím si představit, že si v současné chvíli nevíte moc rady. Takhle na dálku vám však příliš pomoci nedokážu, Napadá mne proto, že by možná stálo skutečně za úvahu obrátit se na Laxus, konzultovat s nimi situaci dcery, a také hledat pomoc a podporu pro sebe.
Budu ráda, když napíšete, jestli vám nějaká část odpovědi dávala smysl. Případně když napíšete, jak se situace vyvíjí. Pokud se potřebujete svěřit a vypovídat, jsme tu pro vás také.
Hodně sil přeje,
Gabriela Minařík.