Poppers
Cichac
Dobrý den, až asi 2.rokem pouzivam pravidelně látku Poppers během sexu. Většinou jednou za tyden. Poslední dobou se však po cichani projevila hyperventilace, buseni srdce, špatné dýchání, tresot rukou... Rozhodl jsem se okamžitě přestat protože požitek z poppers mi pak za zmíněné stavy nestojí. Chci se ale zeptat, po posledním "záchvatu" jsem volal zdravotní službu, uklidnili me, poslechly srdce a i dýchání, zmerily tlak.. Vse ok... Mam ale pocit pořád špatného dýchání a bojim se abych nemel poleptane dýchací cesty. Je to možné? Dalo by se to nějak vyřešit, popr. Kam bych s tim mel zajit? Diky moc za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Čichači, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, takto na dálku nedokážeme my, ani nikdo jiný, schopni určit přesnou příčinu Vašich potíží, ani co Vám vlastně je. To může jen lékař, po důkladném vyšetření.
Chápu, že se Vám do toho nemusí chtít, ale má li správně a včasně diagnostikovat problém, měl by vědět o všech okolnostech, které by mohly s Vašimi potížemi souviset. Mám na mysli, že nejlepší bude "kápnout božskou", o zachování lékařského tajemství nejspíš víte...
Co je nasnadě, že jste dostal jasnou zprávu od Vašeho těla a psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé, a že pokud ji nebudete respektovat, můžete čekat ještě závažnější problémy.
Poleptané dýchací cesty mít můžete, Poppers jsou velmi účinné organické rozpouštědlo, takže kromě dýchacích cest leptá například játra, mozek a další orgány, stejně, jako je možné, že jde o problém psychický, tedy o poruchu, která se může projevovat i fyzicky. Vyloučit nelze ani to, že platí obě možnosti zároveň.
Ještě k Poppers:
Naše doporučení zní, napříště se užití Poppers, respektive všech drog, nejlépe obloukem vyhněte.
Poppers jsou zpravidla směsí těkavých látek, velmi hořlavých organických rozpouštědel, zejména dusitanu amylnatého a dalších alkylnitritů, včetně isobutyl a butyl nitritu.
Kromě podráždění, poleptání kůže, sliznic, dýchacích cest a plic, případně alergických reakcí, Poppers "rozpouští" a ničí mozkové buňky, které se neobnovují a podobně, jako další rozpouštědla, kromě neblahého vlivu na centrální nervovou soustavu, mohou mít, právě na mozek, nevratný devastační účinek.
Bezprostředním závažným rizikem po požití Poppers, je prudký pokles krevního tlaku a zvýšení tepové frekvence. Proto je velmi nebezpečné, kombinovat je se stimulačními drogami.
Užívání Poppers je mimořádně rizikové, zejména pro osoby s oslabeným imunitním systémem. Také pro anemiky (trpící chudokrevností), těhotné, pro osoby po mozkové příhodě, či poranění hlavy, kardiaky, osoby s kardiovaskulárními problémy, hyperteniky, nebo uživatele vyšších dávek léků s obsahem aspirinu.
Zdravotní problémy mohou Poppers, způsobit i osobám mimo uvedené rizikové skupiny a to především při časté konzumaci nebo vysoké dávce. I po několika dnech od posledního užití, prokázaly vědecké studie, snížení obranyschopnosti imunitního systému.
Jde o velmi jedovatou, vysoce hořlavou látku, takže je třeba striktně držet pravidlo s látkou nemanipulovat v blízkosti otevřeného ohně, aplikovat nejlépe v sedě, protože může při a po aplikaci a ztrátě stability dojít k závažným zraněním.
Při polknutí roztoku volat rychlou lékařskou pomoc, hraje se o život.
Vzhledem k tomu, že po inhalaci může způsobit uvolnění sexuálních zábran, existuje zvýšené riziko přenosu pohlavních a dalších nakažlivých nemocí. Bezprostředně smrtící může být kombinace Poppers a Viagry.
Zpět na začátek, určitě jděte k lékaři a nechte se vyšetřit, a to nejen Vaším praktikem, ale nejlépe i dalšími specialisty, napadá mě plicní lékař, neurolog...
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný,
Amrit Sen.