DOTAZ
Kitkat
Dobry den... Je mi 25 let a mam dceri dceru ktera ma 1,5 let. S otcem dcery jsem se rozesla a nyni bydlim u sve babicky kde mame svuj pokoj. Byvaly pritel se bemuze stale vyrovnat s nasim rozchodem. Snazi se mi delat naschvaly a hlavne mi chce nejvic ublizit tim ze mi chce vzit malou. Ale problem je v tom ze ja beru pervitin. Vubec ne ve velkem mnozstvi.. fakt malo ale denne. A moc mi abstinence nejde. On bere pernik nitrozilne a taky vetsi mnozsrvi. A vi ze neni v pozici kdy by se mohl soudit on sam. A proto mu vyhrozuji ze se jeho matka bude snazit o to aby ji dostali do pece a zaplati si na to pravnika a ja skoncim spatne. Vim ze je to spatne a jako matka bych nemela drogy brat vubec. Ale o dceru se staram. Chodi ciste oblikana. Uci se novym vecem,slova porad vysmata. A od miminka jsem s ni v kuse. Jednou byla u jeho matky pres noc a v noci plakala,budila se a volala me. Nemam pocit ze bych svou dceru nak zabedbavala. Jedina vec co na me maji ze male nevarim. Ale sice nevarim ja ale babicka .. denne ma teply obed a porad neco papa. U doktorky kontroly v poradku a s malou je spokojena. Chtela jsem vedet jestli ma jeho matka sanci ikdyz ja se o ni radne staram ale beru. Ted prisel s tim z chce stridavou peci. Ale to si myslim ze pro ni neni dobre. Zatim to je tak ze ja mu ji davam 2-3 tydne a on za ni prijde kdy mu se to hodi. Ja to nezakazuji a nevim proc by to tak nemohlo probihat I nadalee. Podala jsem navrh k soudu a k soudnimu liceni jsme predvolani 18.2.2019. Ja jsem od sve sosialni pracovnice dostala zadost na testy v Renarkonu. Jeste jsem na nich nebyla. Bude mi stacit jeden negativni test k soudu ,? Nechci tam drogovou zavislost priznat. Muzete mi prosim poradit. Mam velky strach co bude. A budu se snazit udelat cokiv co mi pomuze v tom aby mi byla sverena dcera do pece. Predem moc dekuji za odpoved. K.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Na závěr Vašeho příspěvku zmiňujete, cituji:  ,, A budu se snažit udělat cokoliv, co mi pomůže v tom, aby mi byla svěřena dcera do pece".
V tom případě bych doporučila nic nezapírat, nehledat jak situaci obejít, ale postavit se k Vašemu problému čelem. Pokud budete popírat, že drogy neberete, dřív nebo později se na to stejně přijde a později to může být vše ještě mnohem větší problém. Pokud se půjdete léčit a budete svou závislost aktivně řešit, nikdo na Vás nebude nic mít, Vy nebude muset něco předstírat, tajit a obávat se, kdy to praskne, kdo toho zneužije ve svůj prospěch a jak Vám to moc ublíží...
Opravdu se ničeho nebojte, pokud budete se svými problémy opravdu něco dělat, i soud i OSPOD (Orgán sociálně právní ochrany dětí), budou na tyto skutečnosti náležitě nahlížet.
Dále je dobré vědět, že i závislé matky se mohou léčit, jak ambulantní formou, tak pobytem v terapeutické komunitě (dále jen TK), kde je dítě spolu s matkou, nejsou tedy separovány.
Pobytová léčba v TK Karlov:
http://www.sananim.cz/terapeuticka-komunita-karlov-(tkk)/lecba-matek-s-detmi.html
Pečlivě si prostudujte veškeré informace, pokud by Vám něco nebylo jasné nebo měla doplňující dotazy, nebojte se znovu napsat. Pokud mohu doporučit, s řešením situace bych dlouho neotálela.
TK Karlov, jsou součástí stejné organizace SANANIM - stejně jako tato webová poradna, kam jste právě napsala. Výše zmíněná zařízení tady nejsou proto, aby matky/uživatelky nějak kompromitovala. Naopak, jsou tu zde, aby jim a jejich dětem pomáhala. Nebojte se s kolegy spojit. Můžete se prozatím jen nezávisle informovat o možnostech, které byste mohla využít.
Držím palce a budu moc ráda, když dáte vědět, jak to s Vámi vypadá.
S pozdravem, MK