Co jist za jidlo pri uzivani pervitinu
PotrebujiPomoc
Dobrý den,
děkuji za odpověď na předchozí dotaz.
Zastavím se osobně v Praze, termín lze domluvit v novém roce telefonicky nebo i emailem do Vaší poradny pro rodiny?je poradna anonymní?
Chtěla bych se dále zeptat, jak aspoň s ním zkusit jednat během těch pár dní,než se s Vámi setkám.
Bratr si nechce dojít ani na Úřad práce,tudíž není ani za něj placeno pojištění..Rodiče za něj neustále platí nějaké dluhy atd.,a platí za něj i ty dluhy za zdrav. a soc. poj., tátovi lže,že je tam registrovaný avšak nebyl a stále není od září 2017.
Zkoušela jsem včera s ním mluvit stylem, proč to dělá, ať vezme poslední rozum, co mu zbyl do hrsti a zamyslí se,že to co dělá je mimo realitu, a jestli je to tak super, tak jestli by mi brani tech tech sracek doporucil jako svojí segre?(bohuzel neumim mu to rict na plnou pusu slova jako fetovani atd.,jsem vzdycky psychicky vystavena,kdyz s nim mluvim,nejsem zvykla pouzivat tyto vyrazy v beznem zivote a docela se mu to bojim rict kontetne,tak to zkousim nazyvat synonymy). Na to mi
odpovedel,ze ne a ze kdybych zila jako on a delala tohle,ze by mi dal na hubu. Nerozumim tomu, proc to dela? Prece kdyby to bylo tak super, tak rekne jo , jo fajn zkus to ne?je to super.. Lze to brat treba i jako nejakou nadeji,ze treba vidi,ze to je spatne? Jelikoz
jinak by prece rekl opak mi ne? Beru to ze sveho hlediska, ze kdyz je neco fajn,tak to doporucim , kdyz ne tak reknu vykasli se na to.
Dále doporucite mi jidlo, co by bratra napr. posilnilo fyzicky?Ja vim,ze to vlastne neni moje starost,ale kdyz ho vidim, je mi hrozne.. vim,ze uvadite,ze vitaminy a mineraly atd., ale bratr treba prijde s nechce brambory s masem,ale chleba atd...poradite mi nejake jidlo,co treba mu alespon bude trcohu posilovat organismus?
Bratr bydlel sam, ale vratil se k rodicum, jelikoz prisel o byt, takze si dokazete asi predstavit,jaka je to pro ne i psychicka zatez. Táta porad tvrdi,ze vymeni zamek,ze se boji,aby nas nekdo nevykradl,kdyz bratr treba nespi doma a ma u sebe klice,boji se aby si nekdo z jeho party je neokopiroval a neprisel.
Ja s rodici nebydlim,jsem u ne pres svatky pouze, tak se tu snazim, je alespoň psyhicky
podporit. I kdyz sami asi víte, dle předchozího dotazu, jak na tom jsem.
Děkuji za upozornění na Neurol, zatím jsem užila 3 tablety celkem, jelikož mi bylo šíleně ..léky u sebe ani u rodičů nemám,mam je schovane,užívala jsem je asi cca 3 dny, brala jsem si si např. pouze půlku prasku a celkem jsem tak využila 3 tablety z balení, četla jsem si příbáový leták, že to vyvolava zavislost, tak jsem mela strach to uzivat, a vsak mi to pomohlo,kdyz jsem neustale dokola premyslela v noci a nemohla spat, po uziti jsem nebyla schopna premyslet a ulevilo se mi a konecne jsem se vyspala.
Dekuji predem za opoved. Hezky novy rok.
A vsem rodinam preju, at mame vetsi stesti a min trapeni v tom dalsim.

Odpověděl: Amrit Sen
Opět zdravím,
ano, objednat se můžete jak telefonicky, rychleší verze, tak emailem. Počítejte s tím, že poradna je velmi vytížená. Pracovníci poradny, pokud telefon okamžitě nezvednou a budou mít v době, kdy budete volat, konzultace s klienty, zavolají zpátky, jak nejdříve to půjde. Zkoušejte to, šance, že se "trefíte" hned napoprvé, je i tak velká.
Služby poradny jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Kontakty, telefon, email i odkaz na webové stránky jsem posílal, nebojte se je rozkliknout, otevřít a díky kolonkám na levé liště se dozvíte i ty nejpodrobnější konkrétní informace.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. Do té doby se smiřte s tím, že mnoho nevyřešíte. Pro Váš klid Vám tedy doporučuji z kontaktu s bratrem odstoupit. Jak situaci popisujete, odpusťte, užitečně nepomáháte ani sobě ani bratrovi, byť v nejlepším úmyslu, zkuste mi věřit.
Rodičům navrhněte konzultaci v naší poradně, protože jedině díky koordinované spolupráci rodiny, tím spíš, že bratr s rodiči bydlí, se něco může změnit k lepšímu.
Jak jsem psal, Neurol může být velice nebezpečný. Už po 15 dnech souvislého užívání může vznikat závislost a jeho užívání by měla vždy doprovázet vhodná forma psychoterapie, jinak jde o krok z bláta do louže. I o tom se s pracovníky PPR určitě poraďte.
Existuje řada bezpečnějších způsobů, jak zpracovat stres a ošetřit potíže s usínáním. Psychofarmaka by určitě neměla stát na prvním místě dostupných řešení.
Odpusťte, že neraguji na nadpis a pojmenování dotazu, protože v situaci, jak ji průběžně popisujete, rozhodně není tématem.
Přeji šťastnejší rok,
Amrit Sen.