Vyzkoušel jsem poprvé trávu.
IMfine
Dobrý den, dneska jsem poprvé vyzkoušel trávu a bylo to hrozné.
Známí měli trávu a uvalili to ještě s tabákem. Já jsem si dal asi 3-4, protože mi to nutili, ten poslední jsem si dal, protože mi bylo špatně a tvrdili mi, že když si dám ten jeden tak mi bude líp. Každopádně jsem pak šel do obchoďáku, jak jsem čekal, tak se mi udělalo blbě, stupňovalo se to.
A když jsem vycházel tak jsem se musel opřít o sloup, udělalo se mi černo před očima. A pak jsem tak nějak vypadl, moc si z toho nepamatuju, jen vím, že jsem se hodně potil, a po nějaké době jsem dokázal vnímat jenom hlasy. A to mi ještě přišlo jako by se mě někdo zeptal a já mu odpověděl o 10 m později. Každopádně jsem se pak pokusil zvednout, ale zase se mi udělalo hrozné a musel jsem si sednout. Mám potíže s krevním tlakem, protože jsem hodně vysoký. Takže vlastne, dá se ten pocit připsat k tomu jako by jste se hodně rychle zvedli a pak měli omdlít. Po tom, jsem se klepal. Když jsem se dostal nahoru k ,, přátelům" A pořád to bylo takové jako bych měl upadnout do spánku, moc jsem se bál, protože jsem se bál, že se neprobudim. Každopádně to b hrozný zážitek, a do teď mi není moc dobře. Bylo to jako by moje já bylo uvězněno v hlavě a nemohlo s tím nic dělat. Protože jsem to byl celou dobu pořád já, jen to bylo jako bych umíral. Celou dobu jsem se modlil ať mě někdo odvede.. nebo ať je sennou. Bohužel... Teď se bojím, jestli to nebylo nic špatného? Protože do teď mi není moc dobře.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, IMfine,
díky za dotaz i za důvěru, se kterou jste se na naši poradnu obrátil.
Popisujete hodně nepříjemný zážitek, který jste zažil před dvěma dny. Předpokládám, že nyní jste již v pořádku a cítíte se o poznání lépe. Pokud né docela, doufám, že se váš stav bude jenom lepšit. Určitě pomůže, když si s někým blízkým budete moci v klidu promluvit o všem, co se stalo. Je dobré mít po ruce někoho, kdo ví, jak vám je a zbytečně vás nesoudí, jen vás vyslechne.
Zkuste zůstat v klidu, nepřehánět to s oslavováním Silvestra a odpočívejte, šetřete se. Určitě nebude na škodu popíjet meduňkový čaj a rozhodně bych doporučila vyhnout se jakýmkoli drogám - tedy ne jen marihuaně, ale i všemu ostatnímu, včetně alkoholu; případně buďte v užívání velmi obezřetný. Prostě odpočívejte, zkuste se odreagovat, přijít na jiné myšlenky, buďte s lidmi, se kterými se cítíte dobře, v místě, kde je vám dobře.
To, co popisujete, by bylo možné popsat jako badtrip. Je to nepříjemný zážitek po užití marihuany. Někdy přetrvávají nepříjemné pocity i krátce po vyprchání účinku, většinou však brzo zmizí. Mohou se však vracet v případě opakovaného užití. Nebo mohou přetrvávat i déle a pak je na místě řešit je s lékařem proto, aby potíže nepřešly do chronické podoby, která se léčí zdlouhavě a komplikovaně. Kdyby se tak stalo, ozvěte se a napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, poslala bych vám kontakty.
Snad pro vás byl tento zážitek dostatečným varováním jak před marihuanou, tak před podobně "dobrými" známými. Držím palce, aby vám brzo bylo lépe.
S přáním všeho dobrého do nového roku,
Gabriela Minařík.