Co to může být
Petra
Dobry den, beru drogy už dohromady rok (extáze a emko, taky jsem vyzkoušela lsd) poslední dobou se snažím je brát aspon po 2 měsíční přestávce, aby si tělo aspon trosku zregenerovalo. Mam ale trochu obavy, jestli nemam nakou psychózu nebo něco takového, protože někdy se cítím dost divne. Začínám si víc všímat věci kolem sebe a někdy mi přijde, ze jsem i trochu mimo. Myslím úplně normálně, ale najednou se mi v hlave něco přepne a mam ve všem strašný zmatek a strach ze všeho. Nedokážu to moc ani popsat, ale možná jen vždycky jde po odeznění úplně těch drog. Tak bych se chtěla zeptat, jestli si myslíte, ze začínám mit nějaké psychické problémy nebo se mi to jen zda. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Amrit Sen
Petro, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše odůvodněné obavy, dobře, že píšete.
Zkuste napsat více, můžete i do skryté poznámky, z minima, které zmiňujete, je těžké dobrat se něčeho konkrétnějšího.
Nepíšete jaké dávky jste užívala, nebo jestli jste drogy kombinovala, případnou "kvalitu" drog, nechme zatím stranou.
Těžko odhadnout, zda šlo o příznaky toxické psychózy, nebo psychické poruchy, či rozvíjejícího se psychického onemocnění. Ani jedno nelze brát na lehkou váhu. Přijměte fakt, že se Vám může kdykoli i po jednorázovém užití minimální dávky nejčistšího "materiálu" stát, že vážně psychicky onemocníte a nemusíte po zbytek života úplně uzdravit, i kdybyste už nikdy žádné drogy neužila.
Co je však na bíledni, že máte problém a stojíte na pokraji ještě většího. S velkou pravděpodobností patříte mezi ty, kteří mají z nejrůznějších důvodů předpoklady k psychickým poruchám. Těm se může kdykoli po užití drog, zejména halucinogenů, psychostimulantů, ale i THC, obsaženém v konopných drogách, stát, že nastartují psychické poruchy, rozvinou a prohloubí psychické onemocnění, které by se jinak nemuselo projevit.
Berte tedy popisované projevy jako  zprávu Vašeho organizmu, především psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé. Nevezmete li ji vážně, existuje riziko, že se zblázníte, v krajním případě nadobro, nebo že způsobíte škody a ohrozíte sebe, nebo někoho dalšího na zdraví, či životě.
Znamená to, že byste se měla napříště drogám obloukem vyhýbat, dokud je ještě čas a máte šanci se samotnou abstinencí, bez psychiatrické terapie, dát dopořádku.
Pokud by neměly popisované, nebo tomu podobné příznaky v horizontu dní, nejpozději týdnů, samovolně postupně vymizet a přetrvávat, nebo se v nejrůznějších periodách a intenzitách vracet, neváhejte kontaktovat odbornou pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa a nebojte se vyložit karty na stůl, nikdo Vám hlavu neutrhne. Naopak, získáte podporu, pomoc a nabídku vhodné terapie, která Vám pomůže dostat se do kondice.
Pokud byste potřebovala kontakty na zkušené a vlídné odborníky v dosahu, stačí napsat v jakém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám je obratem pošleme.
Přidávám několik užitečných odkazů k tématu:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/lsd.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Stačí takto?
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy v kondici.
Šťastnější rok s bezpečnější zábavou a smysluplnějším trávením volného času.
Buďte na sebe opatrná, kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Amrit Sen