Drogy alkohol
Kamionak
Dobry den. Poprosil bych o radu. Mám problém s obojím,jak s alkoholem tak se mi vrátili i drogy(bral jsem dříve aktivně.Problém je takový,ze když se na piju více,vždy si nějak opatrim pervitin.Mám okno a veškeré kontakty jsem smazal,prostě opatrim. A o piju se více jednou za čas. Ale pokaždé jsou pak drogy a ve velkém množství to vysnupu. Ale problém je takový,ze si z finančních důvodů odejít někam do léčebny. Prosím o radu,jak se tomu vyhnout.Likvidují si současný celkem pohodový život. Dekuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Kamioňáku,
díky za dotaz.
Chápu, že pokud žijete jinak pohodový život a potřebujete chodit do práce, připadá vám varianta léčby v léčebně  komplikovaná a zdánlivě na ni nezbývá v běžném denním provozu místo, čas ani peníze. Pobyt v léčebně je ovšem hrazen ze zdravotního pojištění, jste po tu dobu jednoduše na neschopence, navíc v chráněném prostředí, kde pití ani drogy nehrozí, a můžete se plně věnovat sobě a svým potížím. Nejde tedy možná ani tak o peníze, jako o to vybrat léčbu na dobu, kterou si můžete dovolit.
Podle toho, co píšete, to vypadá, že vás situace trápí a dost možná se v poslední době i horší. A zdá se, že sám vidíte v tomhle módu fungování velké riziko, že si takhle život zlikvidujete. A je pravda, že pokud něco neuděláte, nejspíš by se klidně mohlo stát, že se za pár měsíců ocitnete v průšvihu, kdy třeba nebudete mít práci nebo se během okna, které míváte, staně něco zlého.
Jestli máte pocit, že tak zlé to ještě není, možná pomůže stanovit si, podle čeho poznáte, že už to zlé je ... kolik takových "večírků" si ještě dovolíte, co by se muselo stát během té doby, kdy máte okno apod., abyste si řekl, že jde všechno ostatní stranou a vaší jedinou starostí je tohle zarazit?
Možností pomoci a podpory je mnohem víc než jen několikaměsíční pobytová léčba v léčebně. Existují i několikatýdenní pobyty v léčebně, stejně tak je možné jít na 3 měsíce do ambulantního programu s denním programem (to bohužel jen v Praze) nebo pak různé formy ambulantní léčby a docházení na poradenství a terapii. Máte s něčím z toho zkušenosti? Než do nějaké léčby člověk nastoupí, není od věci svou situaci ale i jednotlivé varianty pomoci probrat s odborníkem, který se v podobných věcech vyzná. Obecně se můžete obrátit na nejbližší kontaktní centrum, kde s vámi vše proberou - zdarma a anonymně, stejně tak můžete hledat pomoc na internetu a zkusit si najít terapeuta, adiktologa, který se platí soukromně. Kdybyste potřeboval poradit, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, zkusila bych vám poslat kontakty.
Samosebou by nejspíš bylo nejjednodušší prostě přestat pít alkohol. Zdá se, že ve vašem případě funguje jako spouštěč chutí na pervitin, který si pak prostě nějak obstaráte. Celé to asi nebude úplně náhoda - ani to pití, ani to užívání pervitinu. Pravděpodobně vám sice pohodový život vyhovuje, ale v něčem vám nestačí. Možná vám v životě něco chybí, něco, co si dopřáváte současně s pitím alkoholu a užíváním pervitinu. I o hledání toho, co vám v životě schází, by nejspíš byla terapie.
Snad tedy v tuto chvíli alespoň takto.
Budu ráda, když napíšete, jak jste se nakonec rozhodl.
S přáním všeho dobrého do nového roku,
Gabriela Minařík.