Vrnk
Vrnk🚫
Chcela som sa opytať, mam 14 rokov a snivalo sa mi o tom ako som mala celý sačkov extázy a že som to jedla ako cukríky ale citila som sa fajn a že som si to davala aj v škole😶
A bojim sa že čo to znamená, keďze som nikdy žiadnu drogu nemala, len trávu ale vždy som chcela vyskúšať aj niečo ako extazu alebo lsd

Odpověděl: Amrit Sen
Vrnko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Že se Vám zdálo o tom, jak ve škole konzumujete Extázi neznamená, že byste to měla udělat. Faktem je, pokud si z nás nestřílíte, že podobné sny čtrnáctileté slečny obvykle nemívají.
Předpokládám, že Vám pocit osamění není cizí, opravte mne, jestli se mýlím. Smím se zeptat, co Vám v životě nejvíc chybí, po čem toužíte, jaké máte sny?
Napište nám, osobnější věci můžete uvést ve skryté poznámce, nebo bude li to Vaším přáním, nezveřejníme naši komunikaci vůbec. Pošleme kód, po jehož vložení do potřičného místa úvodní stránky poradny, se dotaz i odpověď znázorní jen a pouze Vám.
Píšete, že jste nikdy žádnou drogu neměla, ale kouříte marihuanu, to si ale velmi protiřečíte, protože marihuana droga je a pro čtrnáctiletou dívku rozhodně ne rekreační. Už tento fakt, sám o sobě stačí, protože drogy na dospívající Vašeho věku, kdy jsou organizmus, tělo, psychika, mentální i sociální schopnosti ještě ve vývinu, mají mimořádně devastační účinek.
Doporučuji Vám si o všem osobně promluvit s někým, komu důvěřujete, hádám, že rodiče to nejspíš nebudou, tedy s někým z kruhu rodiny a blízkých, mimo komunitu uživatelů drog, kdyby nic, uleví se Vám a snad se i zklidníte a necháte pozitivně inspirovat.
Poslal bych Vám bezpečné kontakty na odborníky, se kterými si můžete o všem zcela nezávazně popovídat, ale nemám přehled o pomáhajících a adiktologických službách na Slovensku, které pracují s nezletilými pod 15 let. Pokud myslíte, že by se Vám hodily, napište ve kterém, nebo poblíž kterého města bydlíte a já se je i tak pokusím dohledat. V Praze máme Adiktologickou ambulanci pro mladistvé SANANIM, ale ta je pro Vás dál, než z ruky.
Neslibuji si, že se našimi radami budete řídit, ale stejně to zkusím. Vyhněte se všem drogám obloukem, nebo Vás zničí.
Budeme rádi, když se ozvete.
Přeji Vám vše dobré, šťastnejší rok,
buďte na sebe opatrná, Amrit Sen.