Neurol
Katka1970
Dobrý večer,dakujem pekne za odpoveď.Chcem doplniť minuly dotaz.Psychiater mi nasadil neurol 0,5mg každý večer,lebo som prišla za ním s nespavosťou,ktorú dávam do súvisu so stresom/zvýšené prac.nasadenie/ a perimenopauzou.Po asi dvoch mesiacoch chcel pokracovat s AD,(Tianeptin,prip.Trittico)a naslednym vysadzovanim neurolu(znizenie na 0.25 týždeň,potom polovicu z 0.25 dva týždne a posledné dva týždne polovicu z polky 0.25)Posluchla som,som na polke z 0.25 a teraz tretí deň beriem Trittico 0.25 mg na noc.Spánok mám niekedy aj 9 hodin inokedy len 3 hodiny.Stale som na pn.Co sa týka problemov pred zacatim liečby (problemy zacali po vianociach minuleho roku doteraz)som mala trpnutie nôh od kolien dole niekedy slabosť v nich,pocity akoby na odpadnutie.Samozrejme,že som sa vylakala,podstupila viacero vysetreni vratane neuroloda(negat.).Nohy stale citim niekedy vôbec,mávam zvieranie,tkak na hrudníku,vnútorné chvenie,jest mi chuti.Môže to byť zo stresu,či je to znak perimenopauzy?Ako dlho by som mala užívať Trittico?Stačí ak budem len na davke 0,25 mg?Chcem to aj tak čím skôr vysadiť.Ďakujem

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý deň.
Viete, keď sa necítite dobre, tak mi prijde zbytočné sa trápiť a odmietať lieky.Takže by ste sa mala najprv rozhodnúť, či dáte liekom šancu, alebo či naozaj chcete za každú cenu vydržať bez nich. Lieky Vám možu pomocť prekonať to najhoršie obdobie a až Vám bude lepšie, tak ich postupne vysadíte, nebudete ich mať na celý život. Pri menopauze sa bežne predpisujú antidepresíva a aj hormonálna liečba, často sa kombinuje jedno s druhým. Trittico je antidepresívum, ktoré má pozitívny účinok na spánok, často sa používa len na navodenie spánku a nedosahuje sa jeho antidepresívny efekt. Pri nízkych dávkach (okolo 75mg) je Trittico skor tlmiaci liek, podporujúci spánok, pri vyšších (150mg a viac) sa dostavuje antidepresívny účinok. 25mg je veľmi malá dávka na to, aby sa dostavil akýkoľvek efekt. Zastávam názor, že keď už sa berú lieky, tak by sa mali brať v dostatočnej dávke, aby sa mohol dostaviť efekt a dostatočne dlho, aby účinok vydržal. Je zbytočné brať nízke dávky, ktoré nemajú v podstate žiadny efekt. Obecne by sa mali antidepresíva užívať ešte pol roka po tom, ako sa dostavil účinok. To znamená, až Vám odoznejú všetky príznaky a problémy, kvoli ktorým máte liek nasadený, tak ešte pol roka brať v nezmenenej dávke a až po pol roku pomaly vysadzovať.
Prajem Vám, nech sa cítite lepšie čo najskor, a nebojte sa liekov, verím, že Vám pomožu.
S pozdravom,
VP