Rada
Vera
Ahoj chtela bych poradit ohledne bolesti nohou(nervoveho puvodu) po uzivani heroinu. Je mozna nejaka lecba? Mohla bych poprosit o nejake materialy ohledne tohoto tematu. Diky za odpoved

Odpověděl: Amrit Sen
Věro, zdravím Vás,
díky za důvěru, je mi líto, s čím se potýkáte. Omlouvám se, ale odborné materály ohledně zmíněné problematiky Vám nedokážu poskytnout, přiznávám, že jsem na žádné nenarazil.
Pracuji v kontaktním centru a s lidmi, kteří trpí výrazně trýznivými bolestmi končetin, neurologického původu v souvislosti s dlouhodobým injekčním užíváním opiátů, se setkávám.
Léčba bývá zpravidla velmi komplikovaná, respektive většina lékařů, aspoň z naší zkušenosti, si neví rady. Až po opakovaných osobních intervencích, zejména našeho lékaře, psychiatra - adiktologa, nad rámec běžných pracovních povinností, se někdy podaří, že takoví klienti projdou sérií nejrůznějších, velmi podrobných specializovaných vyšetření, než se vůbec zjistí, čím konkrétně bolesti způsobeny jsou, včetně klientů, kteří už roky drogy neužívají. Následná léčba bývá dlouhodobá, nezřídka doprovázená chirurgickým zákrokem, či zákroky, tedy operacemi.
Omlouvám se, asi jsem Vás nepotěšil, ale cesta k řešení, úlevě a úzdravě, byť náročná, existuje. Nepíšete, jesli stále drogy užíváte, nebo jestli se Vám podařilo s heroinem skoncovat. Mám na mysli, že je rozhodně průchodnější léčit neurologické problémy a patalogické změny v souvislosti injekčními aplikacemi člověka, který už drogy neužívá, nebo je v substitučním programu.
Ať už jste na tom jakkoli, rozhodně máte nárok na příslušnou lékařskou péči a nikdo Vám, kromě uživatelů, kteří se s podobnými problémy léčili, nebo léčí, k problematice neřekne více, než lékař.
Moje jednoznačné doporučení tedy zní, vyhledejte lékařskou pomoc a pokud máte z jakýchkoli důvodů obavy a ostych z komunikace se zdravotnickým a lékařským personálem, požádejte o podporu, asistenci a doprovod pracovníky nejbližší bezplatné služby pro uživatele návykových látek. Mám na mysli někoho z týmu adiktologických ambulancí, kontaktních center, nebo AT poraden.
Jak kontakty na zmíněná zařízení, podle oblasti a typu služby na území ČR najít, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím palce, hodně štěstí,
Amrit Sen.