Kokain. Pervitin. Heroin.
Anonym
Dobrý den, chtěl bych se vás zeptat, jaký je rozdíl mezi bílým a žlutým kokainem? Oba jsem již požil, ale furt mi hlava nebere, proč ten druhý kokain byl žlutý. Četl jsem vždy jen o bílém kokainu.
Také bych se chtěl zeptat, jaké účinky má pervitin a heroin? V porovnání s kokainem. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
kokain je klasicky bílý, přesně jak píšete. Pokud má nažloutlou nebo dokonce žlutou barvu, může to být dáno nějakou příměsí, ale těžko. Stejně dobře by mohlo jít jednoduše o nějakou jinou látku s velmi blízkými účinky. Všiml jste si nějakého rozdílu mezi účinkem bílého a žlutého? Ptal jste toho, kdo vám drogu dal na důvod jiného zabarvení?
Oproti tomu pervitin bývá spíše právě nažloutlý, žlutý, ale také nahnědlý ... původně bývá spíše bílý, ale kvůli příměsím, které do drogy přidává výrobce nebo dealer za účelem většího zisku, bývá na trhu běžně dostupné zabarvení právě nažloutlé, až hnědé. Obdobně je to i s heroinem. I ten je původně bílý, ale díky příměsím se na trhu objevuje v zbarvení do hněda.
Pokud jde o účinky, pak pervitin je stejně jako kokain stimulační droga, její účinek však trvá o poznání déle než u kokainu. Znamená to ale také to, že vám mnohem více naruší běžné fungování. Heroin je oproti tomu droga s tlumivým účinkem, patří mezi opiáty a jejím velkým rizikem je i předávkování. Nenavuzuje tolik pocit energie, jako spíš uvolnění a spokojenosti, klidu. Rozvíjí se u něj silná fyzická závislost s velmi nepříjemnými příznaky při vysazení. Informace o kterékoli z uvedených drog by vydaly na samostatnou publikaci, potud tedy opravdu velmi zevrubně základní rozdíly.
Pokud vám jde o podrobnější informace, podívejte se na naše stránky.
Kokain
Pervitin
Heroin
Najdete zde v jednotlivých odstavcích popsanou drogu, její účinky, ale i rizika.
Z vašeho dotazu to vypadá, že jste v období, kdy vás tyto drogy zajímají a dost možná plánujete nějaké experimenty. Většinou je to také známka toho, že člověku v běžném životě něco chybí, nebo není nespokojený ... ale kvůli tomu jste se nejspíš na naši poradnu neobrátil. Pokud se pletu, budu ráda, když se ozvete znovu a napíšete víc - klidně i ve skryté poznámce.
Jinak vám mohu obecně doporučit držet se při užívání několika základních pravidel:
- nastudujte si o drogách informace dopředu (zejména z kvalitních zdrojů jako jsou například naše stránky), abyste věděl co můžete čekat; ale ptejte se i těch, kteří vám drogu nabízí - a to ne jen na účinek, ale i na dojezd a rizika, neváhejte se zeptat na takové věci jako je barva, zápach apod. ... jde přeci o vaše zdraví, potenciálně i o život!
- dopředu si řekněte kolik čeho a kdy užijete a pak se plánu držte
- jediná bezpečná cesta je drogy neužívat, pokud se i přesto rozhodnete do toho jít, zvažte, jestli jste v dobré fyzické a psychické kondici; užívání v době nemoci, psychické nebo fyzické nepohody často problémy v důsledku ještě zhorší; vezměte v úvahu i rodinnou anamnézu - různá fyzická onemocnění (srdeční vady, aritmie, oběhové problémy, jaterní potíže apod.) ale psychická (deprese, úzkosti, závislosti v rodině) často zvětšují šance na potíže
- buďte opatrný s dávkováním - někdy může být méně více, nespěchejte s další dávkou, pokud účinek nenastupuje, dejte tělu čas vše vstřebat a reagovat
- pokud je to jen trochu možné, pak drogy nekombinujte mezi sebou, ale ani s alkoholem nebo léky
- nikdy není od věci mít po ruce někoho střízlivého, kdo situaci zajistí, kdyby se něco vymklo z rukou - ať už jde o případné zdravotní komplikace, bad trip, psychozu a nebo jen psychickou nepohodu
- i v době, kdy jste pod vlivem, zkoušejte odpočívat, pít, jíst, pokuste se nedělat zásadní rozhodnutí, pozor na nechráněný sex a přenosné nemoci (případně i rizikové aplikování drogy, sdílení náčiní apod.); naplánujte si užití tak, abyste si dostatečně odpočinul, než půjdete do práce, školy nebo plnit jiné povinnosti
- vyhněte se řízení automobilu, obsluze strojů apod.
- vězte, že pokud užíváte kteroukoli z těchto drog, pohybujete se na hranici, resp. za hranicí zákona - ačkoli není trestné v našem státě drogy užívat, jejich držení je protizákonné a to i v malém množství (byť je postih mírnější), a lidé, se kterými se stýkáte, kteří vám drogu dodávají, jsou daleko za její hranicí
Budu ráda, když se znovu ozvete a dáte vědět, jestli vám byla některá část odpovědi užitečná.
Na každý pád na sebe dávejte pozor, buďte opatrný.
Zdraví,
Gabriela Minařík.