Mám podezření
Verunka
Dobrý den.
Prosím Vás o radu.. Je mi 27 let a
chodím již několik let , s přítelem kterého navštěvuji přechodně, žijeme každý zvlášť. Byla jsem u přítele celý víkend v pátek večer jsme si spolu dali malý drink( cca 2 panáky )bylo asi 20 hod. povídali jsme si , tak intenzivně že že do mě vstoupil adrenalin, bušení srdce, po chvíli se mi neskutečně roztáhly zorničky a přistihla jsem se že si stále "jakoby" neobvykle koušu ret, nešlo to přestat. Když jsem koukla na hodinky, byla sobota8 hod. Ráno... Byla jsem v šoku. I tak se mi nechtělo přestat..A taky že ne, pokračovali jsme dál až do nedělního rána( cca 4 ráno)🙊. Už jsem začínala být lehce unavená, šly jsme spát a já spala jakoby jen podvědomě.. Dnes je pondělí od pátku jsem nic nejedla protože mám absolutní odpor k jídlu.. mám suché rty , kvůli dehydrataci.Je mi fajn, špatně mi nebylo vůbec ale cítím že se dostávám.. Nechápu to. Tohle všechno ze dvou panáků? Přítel na tom byl stejně jako já, jen on měl šíleně žluté bělmo v očích.. Drogy neberu vůbec.. U přítele netuším má skoro dva metry, a nic na něm nepoznám ani opilost..Mohou to být drogy?Nebo únava z perneho víkendu.m Mockrát děkuju!

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Verunko,
tahle na dálku, bez podrobnějšího vyšetření nebo otestování na drogy záhy po takovém víkendu nebo v jeho průběhu lze jen těžko odhadnout, co se dělo. Předpokládám, když píšete na naši poradnu, že vás samotnou napadlo něco v tom smyslu, že jste společně s přítelem (možná v alkoholu, možná v něčem jiném) užila nějakou drogu, nějaký stimulant.
Samosebou se někdy lidem stává, že se zapomenou a v rámci rozpovídaní propadnou jakémusi transu a najednou si uvědomí, že je 8 hodin ráno. Ale trochu předpokládám, že se vám to samotné celé nějak nezdá a tuhle variantu nepovažujete za pravděpodonou, nebo?
Změna velikosti zorniček (zvětšení), pocit rostoucí energie a síly, adrenalin, bušení srdce, nespavost, mluvení, určité tiky nebo "zaseknutí se" na nějakém stereotypním pohybu jako je okusování rtu, nechuť k jídlu, pití ... to všechno tak trochu nahrává myšlence, že jste skutečně nějaký stimulant užila.
Je možné, že by vám přítel něco takového podstrčil? Napadá vás nějaké vysvětlení? Mluvila jste s ním o tom? Stalo už se to jemu nebo vám s ním někdy minulosti? Nebo s někým jiným? Né že by to bylo pravidlem, ale sem tam se i tady na poradně setkáváme se situacemi, kdy si partneři podstrčí drogu třeba za účelem lepšího sexu apod. sedělo by to? V případě, že by tomu tak bylo, šlo by o potenciálně velmi nebezpečné a nezákonné jednání.
Ještě na okraj: Žluté bělmo bývá příznakem jiných potíží - někdy může jít o jaterní potíže včetně žloutenky (i té infekční a pohlavní cestou přenosné formy, nebo i žloutenky typu A "nemoci špinavých rukou) nebo jiné somatické problémy. Nebylo by od věci, aby se přítel obrátil na lékaře.
Budu ráda, když se znovu ozvete. A kdyby bylo cokoli potřeba, neváhejte znovu napsat.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.