Ambulantní léčba
Michaela
Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem. Syn, 18 let, student SŠ, 3 ročník. 4 roky hulí marihuanu, poslední 3 roky to nemá pod kontrolou, teď se přidal i pervitin. Nechci vše rozepisovat. V současné době je v PNO Opava, vzrůstalo u něj agresivní chování, zavolala jsem na něj záchranku. Je tam týden. Konečně zapnul mozek a začíná přemýšlet o sobě i o tom, že se mu to všechno vymklo. Připouští si konečně, že má problém, ze strany rodiny, ale i školy má maximální podporu. Nechce však podstoupit pobytovou léčbu, raději by ambulantní? Je to pro něj cesta? Jsme že Suchdolu nad Odrou a spíše by chtěl navštěvovat odborníka v Novém Jičíně. Studuje ve Frýdku Místku, ale zase řeší spoje. Nový Jičín je na dojezd schůdnější. Můžete nám prosím někoho doporučit? Jsme rádi, že se konečně začíná zvedat, dost jsme si s ním užili, ale nezatracujeme ho. Měli by ho pustit za dva týdny. Děkuji za radu. T.xxxxxxxxx Byla bych sice radši, kdyby chodil přímo k Vám do FM😀

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
opravdu si netroufám posoudit na dálku, jestli je pro syna vhodná ambulantní léčba. Záleží to na mnoha faktorech. Nejlépe to posoudí tam, kde teď je. POdstatným faktorem je ale samozřejmě i dobrovolnost, takže pokud syn pobytovou léčbu odmítá, je otázka, jestli je tato varianta vlastně vůbec ve hře a jestli pak není lepší ambulantní léčba než nic....?
Naše organizace má ambulanci pouze v Praze, na Moravě vůbec nepůsobíme, takže k nám by nemohl chodit ani ve Frýdku. Jaké jsou možnosti tam nebo v Novém Jičíně Vám zase nejlépe doporučí místní, kontaky by měli mít rozhodně v Opavě. Ideálně by ho neměli pouštět bez doporučení následné léčby. Já Vám mohu v databázi někoho vyhledat, ale z takové dálky osobně tamní zařízení a kolegy stejně neznám.
Držím palce, ať syn zvolí dobře
s pozdravem
Jana Žáková