Marihuana - negativni stav
Lizz
Dobry den,
nedavno asi cca pred mesicem jsem si dala s kamaradem jointa a stal se mi silenej stav, najednou jsem citila otok v krku jakobych mela knedlik. Citila jsem zimnice, mela jsem zrychleny tep a tezko od plic, spatne se mi dychalo. Kdyz jsem prisla domu mela jsem stav jako by me ovladal nejaky cizi vetrelec ve me a vkladal mi myslenky do hlavy abych se pravou rukou uskrtila, ty myslenky byly strasne silne bala jsem se, mela jsem co delat abych to vlastni vuli prekonala a zvalcovala tuto nechutnou myslenku. Mam strach jestli u me nepropuka nejaka dusevni choroba. Od te doby jsem prestala definitivne hulit. Drive jsem brala cca 2 roky extaze a mela jsem potom stavy, ze me pronasleduje osoba v cernem.habitu a ze mi chce ublizit, ze se ruzne prevteluje do lidi aby me sledoval. Citila jsem z tech stavu satanismus, zdali se mi o tom sny, kdy me dotycny sledoval a ze spani skrtil pritom ve skutecnosti jsem se skrtila ze spani sama sebe a probouzela jsem se od modrin. Tento stav pretrvaval i kdyz jsem mela pulrocni pauzu od extazi, nastesti od te doby co jsem je prestala brat stavy po cca pul roce zmizeli. Muzou to byt priznaky schizofrenie nebo jine choroby?

Odpověděl: Amrit Sen
Lizz, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu a sdílím znepokojení a obavy o Vaše duševní zdraví. Podle všeho jste, jak v souvislosti s MDMA, tak THC, prošla opakovaně toxickou psychózou.
Dostala jste tedy jasné signály od Vašeho organismu, těla a zejména psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé a měla se jim obloukem vyhýbat. Nevezmete li zprávy vážně, riskujete, že se nadobro zblázníte.
Každý člověk je jedinečně nastaven a drogy na něj mohou působit různě, stejně, jako dopady jejich užívání, užití se mohou u jednotlivců lišit.
Lidem, kteří v sobě nosí z nejrůznějších důvodů předpoklady k psychickým poruchám, mohou drogy i při jednorázovém užití, natož při intenzivnějším, nebo dlouhodobějším užívání, nastartovat psychické poruchy, případně rozvinout a prohloubit psychická onemocnění, která se mohou velmi obtížně léčit.
V krajním případě se takto zasažený člověk nemusí úplně uzdravit nikdy, i kdyby už následně nikdy žádné drogy neužil.
Psychostimulanty (amfetaminy, MDMA, kokain atd.), halucinogeny (LSD, psilocybin - houbičky, atd.), ale i THC, pro Vás tedy budou už navždy mimořádně rizikové, a to i v minimální dávce toho nejčistšího "materiálu".
K tématu:
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
Pokud Vaše nepříjemné a obtěžující pocity nadále přetrvávají, nebo se v nejrůznějších periodách a intenzitách vrací, měla byste co nejdříve vyhledat odbornou podporu a pomoc. Mám na mysli nejlépe psychiatra - adiktologa, který léčí psychické poruchy v jakékoli souvislosti s drogami. Psychiatr - adiktolog, je zpravidla součástí týmů, nebo externím spolupracovníkem služeb pro uživatele návykových látek, včetně ex-userů, tedy bývalých uživatelů.
Bát ani stydět se nemusíte. Čím budete otevřenější, tím spolehlivější může cesta k úzdravě být.
Vše zůstane pouze mezi Vámi, s veškerým ohledem na Vaše soukromí, nikdo se bez Vašeho přání a souhlasu, nic nedozví.
Znamená to, že nebude od věci zavolat do adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo služby podobného typu a domluvit si termín schůzky. Při osobním, naprosto nezávazném, možno i anonymním rozhovoru, konzultaci, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak řešit, co užitečného pro sebe můžete udělat, a jakých chyb se rozhodně vyvarovat. V případě Vašeho zájmu si můžete vyjednat průběžnější konzultace, nebo bude li třeba, domluvíte se na vhodné formě terapie.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na odborníky a bezplatné služby v okolí a dosahu obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrná.
Držím palce, Amrit Sen.