Konopi
Toma
Dobry den chci se zaptat 9 dni zpatky jsem mel naposledy travu hulil jsem tyden vkuse dene jedno 2 brka nejaky den ani ne pred tim jsem nehulil 6mesicu jak dlouho budu mit v moci thc?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Toma,
bohužel na vaši otázku neexistuje jednoduchá odpověď. Obecně lze říct jen to, že to bude nejspíš trvat několik dní až týdnů. Pro marihuanu je typické, že se její účinné látky ukládají v tucích a pak se do oběhu průběžně uvolňují i několik dní až několik týdnů po vysazení. Právě tyto látky a jejich metabolity by mohly mít nemalý vliv na výsledek testu.
Jinak má na výsledek testu vliv i to, jak dobře funguje váš metabolismus, jak intenzivně jste užíval (tedy frekvence, "dávka" a obsah účinných látek). V neposlední řadě je důležité, jaký typ testu máte na mysli. V lékárně (ale i při silniční kontrole) se často používají orientační, resp. screeningové testy, které mohou reagovat positivně jak na aktivní tak pasivní metabolity. Mají také trochu jinou chybovost, resp. může dojít ke zkreslení výsledků třeba i díky nějaké kontaminaci apod. Teprve testy laboratorní s jistotou prokáží, zda jste, nebo nejste aktuálně pod vlivem. Tyto testy dělají však jen specializované laboratoře, jejich cena je v řádu stokorun, provádí se jen na vyžádání (policie, soudu, ale i soukromých osob) z moči nebo krve. Jejich přesnost je ovšem vysoká - určí ne jen látku, ale i její obsah.
Stačí vám to v tuto chvíli takto?
Kdybyste chtěl napsat víc, neváhejte znovu napsat.
Zdraví a pěkné úterý přeje,
Gabriela Minařík.