Why????-Proč????
Petruška
Zajímalo by mně kolik mladých lidí asi tak okolo 15 let se u vás léčí nebo léčilo!?Také by mně zajímalo jak se k drogám dostali a jestli se nějak ospravedlňují. Děkuji Petruška

Odpověděl: Jakub Minařík
Lidí kolem 15 let máme v péči relativně málo. To jednak proto, že program je postaven pro starší klientelu a taky proto, že na to aby se začal člověk léčit, tak si musí napřed opatřit závislost nebo jeho užívání musí být alespoň problémové. A to dá celkem dosti práce, a nějakou dobu to trvá. Takže když se na to přijde, lidem bývá už alespoň kolem 17 let, ale spíš víc. K drogám se člověk dostane obyčejně ve škole, nebo sprostřednictvím kamarádů a obyčejně poté, co nějaký čas užívá alkohol, někdy i matihuanu. Právě alkohol je hlavní iniciační drogou. Ohledně ospravedlňování - my tak nějak nenutíme klienty, aby se cítili vini. Ono to není pro řešení problému moc efektivní cesta. Spíš se jim snažíme pomoci, aby to řešili. S tím také souvisí, že nemají ani potřebu se ospravedlňovat.