Predavkovani
EVA
Hm,stalo prosla jsem vysetrenim jako EEG,EKG to bylo v poradku, tlak mam dobry az na ten puls, v klidu 90- 108.Jinak zadne jine vysetreni,myslite ,ze to staci?Rozumim psychoterapii a co prosim myslite tou farmakoterapii " leky".?PS.planuji rodinu,chtela bych dite,co myslite s tou panickou poruchou?Dekuji predem za odpoved a mejte se krasne.E

Odpověděl: Jakub Minařík
Zdá se, že somatické vyšetření se událo. Tou panickou poruchou myslím onemocnění, které je v Dg manuálu pod názvem Panická porucha, neboli epizodická paroxysmální úzkost. Hlavním příznakem onemocnění jsou náhle vzniklé záchvaty paniky. které vznikají bez varování a jsou doprovázeny tělesnými příznaky, jako je bušení srdce, pocit, "že se dusím" a strachem ze smrti, nebo zešílení. Farmakoterapií myslím léky a troufnu si říci, že je možné nějakou medikaci vymyslet i s ohledem na plánované těhotenství. Ony se z tohoto pohledu léky dělí na 5 skupin od těch bylo prokázáno že neškodí - až po ty při těhotenství se nesmí použít. Stačí to takhle? :-)