perníček...
Arieta
Beru 2,5 roku extázi, v průměru 2x do měsíce, v posledních dvou měsících jsem měla pětkrát pervitin. Musím říct, že mi jeho účinky "sedí" daleko víc, než mdma a je mi jasný, že bych si byla schopná na týhle substanci ulítnout. Rozhodla jsem se, že bude lepší si už nedávat :))Závislá po 5 užitích samozřejmě nejsem, ale často na ten stav myslím, až mi to je nepříjemný. Nevíc je teď pro mě relativně snadný si to opatřit. Bojím se, až budu zkoulovaná/opilá, tak ztratím zábrany a půjdu si perník koupit. Zlepší se to časem - tyhle hloupý chutě?

Odpověděl:
To co jsi popsala, že kombinuješ jednu drogu s druhou (nebo respektive, že máš strach, že bys mohla) je typický obraz užívání drog na tanečních parties zejména v souvislosti s extází. Je velmi pravděpodobné, že tvá chuť na drogu (pervitin) bude přetrvávat poměrně dlouhou dobu i když jí nebudeš užívat (obzvlášt pokud jsi s ní měla spojený příjemný prožitek). Jedině čas a tvá pevná vůle a odhodlání, motivace může zabránit tomu abys drogu opětovně neužila. Faktem ovšem je, že prostředí tanečních parties je samo o sobě rizikovým faktorem pro užívání drog (vysoká dostupnost těchto látek v tomto prostředí) a navíc pokud ještě potlačíme normální vědomí i látkou jako třeba alkohol, sníží se zábrany a je tu druhý rizikový faktor. Jedinou alternativou, která je asi nejbezpečnější je pokud možno vyhnout se konzumaci jakýchkoli drog (a to i včetně alkoholu) přinejmenším v prostředí, které je samo o sobě rizikovým - např. prostředí tanečních parties. Taková taneční party, která je jen o hudbě a o kontaktu s lidmi a odreagování se bez užití jakékoli drogy může být naopak velmi inspirativní a motivující jak pro tebe tak i pro tvé okolí. Tomáš