odvykat sama?
Johy
Dobrý den, ráda bych se zeptala , jaký je váš názor na odvykání si dávky 6 ti mg bromazepamu denně.(Vzhledem k plánovanému těhotenství). Snížila jsem sama z větší dávky- vždy po "čtvrtce". Můžu si dovolit takto ppstupovat dál? a jaký interval je ideální? Můžu v případě zjištění těhotenství dávky rychle a hlavně doma vysadit? Je to pro mě dost zásadní. Nebo je možné si případně objednat např. domů zdrav. ošetřování? Je případné vysazení 6 ti mg lexaurinu život ohrožující? (Epilepsiií netrpím. Anxiolitika užívám již ale roky kvůli úzkosti.)

Odpověděl: Jakub Minařík
No, jestli anxiolitika užíváte roky, tak vám je skorem jistě někdo předepisuje. Zkusil bych to s ním konzultovat a možná se pokusit o nějakou jinou farmakoterapii. Těhotná zatím nejste, tak máte čas. Tak bych to viděl i s tím vysazováním. Ono - jedna věc je odvykací stav, druhá věc je návrat obtíží. Ono pokud budete těhotná - tak anxiolitika nejsou to pravé, ale vaše případné úzkosti taky nejsou to pravé. Plod reaguje nejen na léky, ale i na to v jakém stavu se nacházíte. A existuje spousta změn (třeba hladina hormonů) kterou plod může cítit. Takže, mohu-li mít názor, chtělo by to ve vaší situaci systémovější řešení, než jen vysadit... Kdybyste o tom chtěla víc komunikovat, ozvěte se. Ale primárně bych se pokoušel o tom vyjednávat s vaším lékařem.