Travka a přesvědčení
"J" 25let
Dobrý den, sleduji Vaši poradnu tak jednou do měsíce. Několikrát jsem se rozhodnul, že napíšu, ale nikdy jsem se k tomu neodhodlal. Dnes to opět zkouším a snad to tentokrát odešlu. Můj problém je v marihuaně. Kouřím ji již několik let (cca 10). Do loňského roku jsem byl stále přesvědčen, že jí kouřím pro zábavu, tak jako jiní chodí na pivko do své oblíbené hospodě. Minulý rok jsem se ale rozhodl, že si s kámoši zasadím pár semínek. Úroda se nám velice vyvedla, a marihuana byla opravdu dobrá a silná. Po sklizni se ale vše změnilo. Kouřil jsem jí denně několikrát, doma, venku, v práci. Tohle období trvalo několik měsíců. Bohužel dnes samozřejmě nic ze sklizně nemám, ale za to si ji kupuji od dealerů. Problém je v tom, že si každý den, ve zhuleném stavu říkám, že to pořád není tak špatný a že druhý den už prostě kouřit nebudu. Jenže takový přesvědčení, mi vydrží maximálně do druhého dne, než si vzpomenu, že mám zase na ní chuť. Nejhorší je, že na sobě poznávám a dokonce si přiznávám určitý stupeň vypatlanosti. Vypadávají mi slova při mluvě. Jednoduše vynechám slovo ve větě a mnoho dalších důsledků z trávy. Ale proč Vám to píši... Chci přestat... Nechci si říkat co budu dělat, když nemám hulení. Vždyť mě bez něj nic nebaví... Mám toho nad hlavu, ale vím, že si stejně zapálím, protože pak to "nad hlavu" zmizí... Nevím už, jak se donutit kouření omezit... Nebo, snad ještě lépe, přestat úplně... Či jen pár týdnů být střízlivý, abych poznal, že bez "toho" se dá v pohodě užívat života...

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že jste v situaci, kdy se vám to bude blbě zastavovat. Ale dlužno říct, že jste už první krok na cestě udělal. Už víte, že máte problém a dokonce pácháte pokusy jej řešit. Jinak to co popisujete je celkem běžné. Spousta lidí co dost hulí po čase zjistí, že hlava už není co bývala a taky že přestat není taková sranda, jak si původně mysleli. Na druhé straně vás mohu uklidni, že závislost na marihuaně je celkem velmi řídká a mnohdy k jejímu řešení nebo k zastavení problematického užívání stačí rozhodnout se. Takže - mohu-li mít dororučení: Vysaďte trávu hned teď, a myslete na to, že budete abstinovat do zítřka, nebo lépe do pozítří. Za 48 hodin budete mít možnost se rozhodnout - pokračovat v nehulení, nebo si zahulit. Pokud se rozhodnete nehulit, tak to udělejte stejně. posuňte termím. O pár dnů, max. ale o týden nebo 14 dní. Ono se totiž relativně dobře vydrží abstinovat do zítra, ale do konce života - to jde blbě. P.s. Kdybyste si o tom chtěl promluvit, stačí se ozvat, tel je 220 803 130.