nervy, játra
Miška
Zdravim, beru pervitin asi rok, nejdříve to bylo tak jednou za měsíc, ale poslední 3 měsíce ho beru 2krát týdně. Ze začátku jsem si píchala, ale teď už jen šňupu. Ale v poslední době, když si šňupnu, tak mě hrozně bolí nos a úplně cejtim, jak mě v něm tluče srdce. Tak se zase rozmejšlim, jestli se nemám vrátit k tomu nitrožilnímu užívání. Já vim, že je to ještě horší a taky se snažim zapomenout na ty nájezdy. A tak se chci zeptat, jaké jsou následky užívání pervitinu tím, když ho spolknu zabalený a jestli jsou potom stejný stavy jako když ho šňupu. 2. dotaz: v poslední době, když mě něco rozruší, tak mám takový tik, že mi cukne hlava. Stává se mi to tak 2. denně a je to docela nápadný a já se bojim, že si toho někdo všimne a bude si myslet, že jsem nějakej blázen. Mám taky doma problémy - celá naše rodina je úplně nefunkční a taky často mívam deprese. A tak se chci zeptat, jestli nemám nějakým způsobem narušený nervový systém a jak se to dá případně lečit. 3. dotaz: v poslední době se mi změnila barva kůže na rukách - jsou takový jako flekatý a jsou na nich víc vidět vrásky (záhyby) nebo jak bych to jinak nazvala. Nemůže to mít něco společnýho s játrama? 4. dotaz: když jsem si píchala, tak se mi asi nejspíš trochu ucpala jedna žíla na ruce a teď se mi ta ruka špatně prokrvuje a víc mi vylézají žíly. Občas mě i pobolívá. Může to být následek toho ucpání a za jakou dobu to asi tak zmizí? Předem moc dík za odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
Troufnu si říct, že za poměrně krátkou dobu jste toho stihla celkem dost. K tomu i.v. užívání bych se na vašem místě nevracel. Problémy s nosem jsou sice nepříjemné, ale komplikace spojené s i.v. užíváním jsou mnohem horší. To ale asi víte sama. Užívání ústy je samozřejmě varianta, jen bych upozornil, že mnoho lidí je nepříjemě překvapeno tím, že intoxikace má ouplně jinou dynamiku. Dost často se jim nelíbí, že efekt pomaleji odeznívá. Ohledně teho tiku a vašich psychických potíží si nejsem jist jak vám mohu pomoci takhle po netu. Asi máte pravdu, že řada vašich obtíží souvisí s rodinou ale myslím, že usus drog tyhle komplikace jen prohlubuje. Následkem užívání stimulantů mohou být různé poruchy, stavy úzkosti a deprese v to počítám. Kdybyste s tím chtěla něco udělat, asi byste se dříve nebo později stavit. :-) Tělesné potíže, které popisujete samozřejmě mohou souviset s poškozením jater, ale taky s ne příliš zdravím životním stylem. Asi bych doporučoval pouvažovat o nějakém vyšetření. Ta špatně se prokrvující ruka je divná. Obyčejně tyhle obtíže jsou ralativně krátkodobé. Skorem bych zvažoval možnost, že tam běží nějaký patologický proces. No, kdybyste se rozhodla se stavit, tak stačí cinknout 220 803 130. P.s. Doufám, že jsem na něco nezapoměl. Kdyby jo, stačí se ozvat.