Marihuana
Karel
Dobrý den,před 2 lety jsem občas brala extáxi. V současnosti si občas ubalím joint marihuany.Je můj přechod na marihuanu menším zdravotním rizikem než extáze?Děkuji za odověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vaše otázka je dost nesnadná k zodpovězení. Je to jako byste po mě chtěla vědět jestli je lepší dát si denně 3 panáky nebo 5 piv... Extáze a marihuana mají každá úplně jiný účiněk, způsob užívání, a tím i rizika a dopady na zdraví. Kromě toho o škodlivosti obou se neustále diskutuje, u marihuany se názory hodně různí, u extáze je vše teprve ve stadiu výzkumů, protože je na trhu poměrně krátkou dobu. Možná z tohohle hlediska je marihuana "bezpečnější", protože její rizika jsou relativně známá (poruchy krátkodobé paměti, poškození plic...). U extáze to může být opravdu ještě velké překvapení. V každém případě je ale nejlepší obejít se bez obojího, jak z důvodů zdravotních tak i mnoha dalších.