Rohypnol a Nitrazepam???
Pokušitel
Ahojky, chtěl bych se zeptat na tyto 2 léky a na jejich učinky a stavy po požití, a při kombinaci s alkoholem a rizika užívání. A menší porovnání těchto "léků". Děkuji za Váš čas. Sexymen

Odpověděl: Jakub Minařík
Léky patří do skupiny benzodiazepinů, jsou si dosti podobné (účinnou látkou rohypnolu je flunitrazepam) liší se hlavně délkou účinku. Oba patří do skupiny léků používaných jako hypnotika, mají ale i anxiolytický efekt (tj rozpouštějí strach), také snižují svalové napětí.. Vyšší dávky mohou vyvolat stavy silného útlumu a případně dlouhotrvajícího spánku. Útlum se týká celého centrálního nervového systému, může dojít i k úmrtí - příčinou pak bývá zástava dechu pro obrnu centra které reguluje frekvenci dýchání. Při vyšších dávkách dochází také velmi výraznému poklesu svalového napětí a stavu podobnému opilosti. Oba léky mohou vyvolat závislost, odvykací stav po dlouhodobějším užívání může ohrozit postiženého na životě (kopmlikací při odvykání bývají epileptické záchvaty). Kombinace s alkoholem je zásadně nevhodná, potencuje se útlum dechového centra, pravděpodobnost fatálního konce je mnohem vyšší. Příčinou smrti zde může být buď zástava dechu (viz výše) nebo zadušení se po vdechnutí zvratků při oslabených obranných reflexech. Stačí? :-) P.s. Na vašem místě bych to nepokoušel.