nosni prepazka
smile
dobry den,chtela bych se zeptat po jake dobe snupani pervitinu asi cloveku vypadnout nosni prepazka?jak se to projevi?muze se to stat po 4-5 snupani?w rozmezi 4 mesicu???po poslednim uziti me totiz tekla krev z nosu.jeste by me zajimalo jestli to vadi-jestli sou s tim spojena nejaka zdravotni rizika,kdyz ji nekdo nema.moc diky

Odpověděl: Jakub Minařík
Ono nejde tolik o nosní přepážku. Spíše jde o nosní sliznici, kterou při šňupání celkem silně poškozujete. Zdravotní konsekvence poškozené nosní sliznice jsou mnohé - on se totiž vzduch který dýcháme v nose zvlhčuje, zbavuje se tam pevných prachových součástí, ... Tahle funkce nosní sliznice je celkem důležitá, pokud to nefunguje docela trpí dýchací cesty, plíce - výsledkem pak mohou být časté infekce, alergie, ... Výsledkem poškozené nosní sliznice jsou také lokální obtíže - časté krvácení, opět se mohou objevit některé infekce, tím nemyslím zrovna rýmu - spíš infekce fážnějšího rázu. Rizikem je samozřejmě i vznik nádorového bujení. To vypadnutí nosní přepážky - spíše může dojít k jejímu poškození a perforaci. Celkem vážnou komplikací může být ztráta čichu. I když se to nezdá, čich je pro nás velmi důležitý. Abych vás uklidnil - po 5 aplikacích v rozmezí 4 měsíců je nepravděpodobné že byste si způsobila nějaké vážné poškození nosní sliznioce. Spíše to berte jako varování, co by se mohlo stát, pokud byste pokračovala a šňupání ještě akcelerovala. P.s. Kdybyste po přečtení těchhle řádek uvažovala o změně způsobu aplikace, tak bych vás rád upozornil, že každá aplikace má svá specifická rizika. A komplikace spojené např. s injekční aplikací mohou být mnohem vážnější. :-)