Nespavost po LSD tripu
Bedrich
Dobrý den,
v pondělí jsem měl svůj první LSD trip. Vzal jsem čtvrtku placičky. Kulminace přišla asi po hodině a trvala dvě hodiny, pak byl "dojezd". Celkem trip trval asi 12 hodin. Byl jsem hodně nabuzený, euforický, všechno mě hrozně bavilo. Nemohl jsem ale pak usnout, jen tak jsem proležel v posteli. Ráno jsem byl úplně prázdný a apatický jako zombie.
Tento den navečer jsem si dal dvě piva a byl jsem malátný. Myslel jsem, že konečně usnu, ale stačilo se přemístit do ložnice a malátnost zmizela a opět jsem nemohl normálně spát. Přetrvával jsem v jakémsi polospánku: měl jsem (špatné) sny, ale i ten nejmenší hluk mě dokázal probudit. Takhle jsem se probouzel hodněkrát a mělo to daleko od normálního hlubokého spánku. Spíš bych to nazval povrchovým spánkem. Cítím se dnes líp než včera. Nejsem prázdný, dokážu normálně fungovat, ale hlava je....no, jako kdybych se moc nevyspal, přitom ospalý nejsem.
Dal jsem si teď čajíček na usínání, ale ani to nefunguje. Poradili byste mi prosím, jak bych měl usnout? Není to tím, že látka v těle ještě je? Za jak dlouho ji tělo odbourává? Teďka je to tak 43 hodin, co jsem LSD vzal.
Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Bedřichu,
díky za dotaz.
S LSD je to složité, ostatně jako se všema ilegálními drogami. Ona ilegalita totiž vytváří ilegální výrobu a trh, které jsou tak mimo kontrolu. LSD je látka, která se vyrábí dost složitými chemickými procesy. Mnohem složitějšími, nežli výroba jiných běžných ilegálních drog. Tak je bohužel zpochybněn předpoklad o tom, jakou konkrétní drogu jste užil. Sice jste ji na ulici koupil pod označením LSD, ale nelze to nijak potvrdit a bohužel, většinou drogy ve své čisté podobě na trhu nejsou. Odtud vyplývá obecné a permanentní riziko. Nastanou li nějaké zdravotní komplikace, častým zdrojem je právě špatná výroba a tedy jiné chemické složení a nechtěné příměsi v užité substanci.
Na vaši nespavost se můžeme podívat i dalším úhlem. Intoxikace jakoukoliv vědomí a vnímání ovlivňující látkou je přesně řečeno otravou organismu. A jednak každý organizmus snáší otravu odlišně, vždy však dost bouřlivě. Jde o mimořádnou zátěž orgánů komplikovanou dalšími vlivy, např. zavodněním, prostředím,  apod.
Nespavost bezprostředně po odeznění intoxikace není úplně překvapivá. Chvilku to bude trvat, než se dáte dohromady. Měl byste projít přirozenou detoxifikací. To může pár dní trvat. A určitě nepijte alkohol. Pokud dojde při intoxikaci LSD k negativním psychickým dopadům, ty mohou přetrvávat i dost dlouho po fyzické detoxifikaci.
Určitě se podívejte na tento text o LSD - http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/lsd.html.
Kdyby potíže neodeznívaly, zajděte k lékaři.
J.Chudomel